وقتی سوار هواپیما می‌شویم هدف مشخص است: رسیدن به مقصد با ایمنی و لذت هرچه بیشتر. اما گاهی اوقات ما به روش خود عمل می‌کنیم و پروازمان را برای اطرافیان و حتی خودمان، به خاطره‌ای تلخ تبدیل می‌کنیم. برای حفظ سلامت و تبدیل‌شدن به یک مسافر بهتر، 11 اشتباهی که در ادامه ذکرشده است را در هواپیما انجام ندهید.

این نکات را رعایت کنید تا سفرهوایی تان به کابوس تبدیل نشود

سلامت نیوز: وقتی سوار هواپیما می‌شویم هدف مشخص است: رسیدن به مقصد با ایمنی و لذت هرچه بیشتر. اما گاهی اوقات ما به روش خود عمل می‌کنیم و پروازمان را برای اطرافیان و حتی خودمان، به خاطره‌ای تلخ تبدیل می‌کنیم. برای حفظ سلامت و تبدیل‌شدن به یک مسافر بهتر، 11 اشتباهی که در ادامه ذکرشده است را در هواپیما انجام ندهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، اجتناب از برخی از این رفتارها مانع از خشمگین شدن هم پروازانتان در سفر می‌شود، درحالی‌که اجتناب از موارد دیگر سبب حفظ زندگی شما می‌گردد. درست است که خیلی از ما بارها و بارها با هواپیما سفر کرده‌ایم اما گاهی یادآوری برخی از موارد، خالی از لطف نیست.


از یک داروی جدید برای اولین بار استفاده نکنید

برای دانستن اینکه یک قرص شمارا دچار اوهام و خیالات می‌کند یا پی بردن به بروز آلرژی به یک مکمل آهن جدید چه مکانی مناسب‌تر است؟ خانه، با دسترسی آسان به پزشک و یک بیمارستان محلی یا بودن در یک محفظه آهنی که 35000 فوت بالای اقیانوس در حال پرواز است؟ هرگز قبل از تست کردن یک دارو در خانه، آن را در هواپیما مصرف نکنید.

نسبت به اطلاعات ایمنی ضروری بی‌توجه نباشید

می‌دانیم که ارائه‌ی این اطلاعات در هواپیما چقدر می‌تواند کسل‌کننده باشد، شاید آن را بارها شنیده باشید و دیگر می‌دانید که چگونه کمربند صندلی خود را ببندید. باید بپذیریم که با تمام کسالت‌آور بودنشان، این اطلاعات می‌توانند روزی جان شمارا نجات دهند. حداقل برای چند ثانیه هم که شده به نزدیک‌ترین راه خروج اضطراری و تعداد ردیف‌هایی که از شما تا درب خروجی قرار دارد توجه کنید (در یک کابین تاریک و پر از دود و هنگام حرکت به سمت درب خروج اضطراری، شما با لمس کردن صندلی‌ها می‌توانید ردیف‌ها را بشمارید و زنده بمانید!).

درباره‌ی بمب‌گذاری شوخی نکنید

هیچ‌کس در هواپیما به مزاح شما درباره سلاح‌ها، تفنگ‌ها یا هر چیز دیگری که تهدیدی برای امنیت به‌حساب بیاید نخواهد خندید، مخصوصاً خدمه‌ی هواپیما! این افراد درصورتی‌که حس کنند شما کمترین شانس ممکن برای ایجاد یک خطر امنیتی را دارید، اجازه خارج کردن شما از هواپیما را دارند.(توجه: این اخطارها برای افراد رسمی هم صادق است).

صندلی خود را حین صرف غذا نخوابانید

یکی از بزرگ‌ترین بحث‌ها در سفرهای دور دنیا این است که آیا خواباندن صندلی بلامانع است یا خیر. با در نظر داشتن هر جنبه‌ای از مسئله، به نظر می رسد همه ما بر این باوریم که در زمانی که خدمه با ظرف‌های نوشیدنی و غذا شروع به حرکت در ردیف‌ها می‌کنند، رفتار مؤدبانه این است که صندلی به حالت عادی برگردانده شود تا کسی که در ردیف پشتی نشسته دسترسی کامل به سینی خود داشته باشد.

غذاهای بودار نخورید

زمان صرف غذا یک زنگ تفریح کوتاه برای گپ زدن با شخصی است که در صندلی کناری‌تان است، بنابراین از خوردن یک ساندویچ تن ماهی با حلقه‌های پیاز خودداری کنید. این نوع غذاها نه‌ تنها در زمان خوردنشان بودار هستند بلکه در ادامه‌ی سفر هم باعث ایجاد تنفس بد بو در شما می‌شوند.

با فشردن دکمه تماس باعث سردرگمی خدمه نشوید

ارجحیت اولیه‌ی خدمه‌ی هواپیما ایمن نگه‌داشتن شماست، نه واکنش نشان دادن به هر خواسته‌ی شما، بنابراین در زمان تصمیم برای فشردن دکمه‌ی تماس با احتیاط از آن استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید حالتان بد است یا به خاطر گذراندن یک‌شب در پرواز تشنه شده‌اید و یا نور چراغ‌ها یا بلند شدنتان از روی صندلی سبب بیدار شدن بغل‌دستی‌تان می‌شود، می‌توانید دکمه‌ی تماس را بفشارید. ضمنا در حالتی که خدمه در حال سرو غذا هستند و شما تصمیم به نوشیدن چیزی می‌گیرید، بهتر است که شکیبا باشید.

از قرار دادن چمدان خود در قسمت بالای صندلی‌هایی که متعلق به شما نیستد بپرهیزید

وقتی کسی در صندلی 33A چمدان خود را در قسمت بار ردیف 16 قرار می‌دهد می‌داند که برای افرادی که در آن ردیف نشسته‌اند فضای کافی برای قرار دادن وسایلشان نخواهد بود. این بدان معناست که افرادی که در جلوی هواپیما نشسته‌اند، جای کافی برای چمدان‌های خود نخواهند داشت، این امر سبب می‌شود درحالی‌که زمان پرواز فرارسیده، مسافران برای قرار دادن وسایل خود برخلاف جریان عبور و مرور حرکت کنند. پس به همه لطف کنید و فقط از فضای بالای صندلی خود استفاده کنید، مگر اینکه جایگزین دیگری وجود نداشته باشد.

نکته‌ی دیگر اینکه، لطفاً مانند شخصی نباشید که در طول سفر تمامی چمدان‌های دستی، کوله‌پشتی و کت خود را در بالای سرش قرار می‌دهد. با قرار دادن وسایل شخصی خود در زیر صندلی جلویی، فضایی را نیز برای دیگران نگه‌دارید. می‌توانید پس از قرار گرفتن کلیه‌ی وسیله‌ها، کت خود را مابین آن‌ها قرار دهید.

پاهای خود را به مسافران دیگر نزنید

 برخی افراد با کسانی که در پروازهای طولانی و در موارد خیلی استثنایی و برای راحتی بیشتر کفش‌هایشان را درمی‌آورند مشکلی ندارند. در ابتدا تا حد ممکن پاهایتان نباید مشکلی برای کسی ایجاد کند (پس پاهایتان را در بالای صندلی جلویی قرار ندهید یا آن‌ها را به‌زور در فاصله‌ی مابین پنجره و صندلی نچپانید، زیرا کسی که در صندلی جلویی نشسته شاید بخواهد بدون مواجه‌شدن با پاهای برهنه‌ی شما به پنجره تکیه دهد). دوم اینکه، کفش‌های خود را قبل از رفتن به دستشویی کاملاً به پا کنید. درنهایت، اگر پاهایتان بو می‌دهد، به مسافران دیگر اهمیت داده و پاهایتان را از کفش بیرون نیاورید.

به فضای خصوصی یا تلفن همراه بغل‌دستی خود تعدی نکنید

با کوچک‌تر شدن روزافزون صندلی‌های هواپیما، در برخی موارد، مسافران با شانه‌های پهن یا پاهای بلند نمی‌توانند به مدت طولانی در مرز مشخص‌شده‌ی صندلی خود قرار گیرند. این مورد، موضوعی طبیعی است. اما صحبت ما راجع به رفتارهای ناشایست همه‌گیری مانند گشاد نشستن، خم شدن روی دسته صندلی‌ها و تجاوز به حریم صندلی کنار دستی است. باید توجه داشته باشید فردی که در کنار شما نشسته نیز بهای پرواز را پرداخت کرده است، پس به او و حریم شخصی‌اش احترام بگذارید.

آیا شما هم قربانی رعایت نکردن قواعد از طرف صندلی‌های کنار دستی‌تان بوده‌اید؟ به نظر شما چه نکات شایع دیگری را باید در هنگام پرواز و در هواپیما رعایت کرد؟ آن‌ها را همین جا و در قسمت نظرات برایمان بنویسید تا سایر همراهان لست‌سکند هم از آن‌ها مطلع شوند.

منبع: لست سکند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha