عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بایادآوری‌اینکه اعضای کمیسیون متبوعش در سال ۹۷ به بسیاری از استان‌ها و شهرهای مختلف سفر کردند رصد روند اجرای طرح تحول سلامت را محور اصلی این سفرها دانست.

کمیسیون بهداشت در سال ۹۷ روند اجرای طرح تحول سلامت را رصد می‌کرد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بایادآوری‌اینکه اعضای کمیسیون متبوعش در سال ۹۷ به بسیاری از استان‌ها و شهرهای مختلف سفر کردند رصد روند اجرای طرح تحول سلامت را محور اصلی این سفرها دانست.

ابوالفضل سروشابوالفضل سروش درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقداماتی که کمیسیون متبوعش در سال 97 در جهت ارتقای حوزه سلامت کشور و نظارت بر روند برنامه‌های اجرا شده در این بخش انجام داده است، گفت: ما در سال 97 هر ماه به طور متوسط سفر استانی داشتیم و به صورت میدانی روند اجرای طرح تحول سلامت را در استان‌های مختلف بررسی کردیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته پیرامون بررسی چالش‌های ایجاد شده در بخش‌های مختلف حوزه سلامت اعم از صنعت دارو، پرستاران و مشکلات میان رشته‌ای از مسئولان وزارت بهداشت دعوت کردیم که در کمیسیون حضور یابند و در جهت تامین مطالبات این بخش ها پاسخگو باشند.
وی یادآور شد: این کمیسیون در حد آنچه مقدور بود از بُعد نظارتی به بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده و مباحث را به طور جدی پیگیری کرد، کما اینکه طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان یکی از مواردی بود که در این دوره پیگیری شد.
مسئولان حوزه سلامت در سال 97 تمام توانشان را برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات بکار گرفتند
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مسئولان حوزه سلامت در سالی که گذشت، آنچه در توان داشتند در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات به بیماران انجام دادند، اما انتظار داشتیم برنامه ششم توسعه را در حوزه سلامت که به اجرای نظام ارجاع، طرح پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت تاکید کرده را با قوت بیشتری اجرا می‌کردند که تحقق پیدا نکرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته یک سری موارد همچون بیمه‌ها، طرح تحول سلامت و اقلام اساسی کشور از جمله مبانی نظام سلامت هستند که قطعا سال آینده در رابطه با آنها دچار چالش نخواهیم شد و به هر قیمتی که شده منابع لازم برای آنها را فراهم خواهیم کرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha