جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 267535

در این مطلب با غذا‌هایی که جلوی بدبو شدن بدن را می‌گیرند آشنا خواهید شد. این مواد غذایی به راحتی بدن تان را خوشبو می کنند.

سلامت نیوز: در این مطلب با غذا‌هایی که جلوی بدبو شدن بدن را می‌گیرند آشنا خواهید شد. این مواد غذایی به راحتی بدن تان را خوشبو می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، خوردن بعضی غذا‌ها مثل کاهو، گوجه فرنگی یا  قهوه عرق بدن را زیاد و بوی عرق را تندتر و قوی‌تر می‌کند. اما غذا‌هایی هم وجود دارند که تاثیر معکوس دارند و جلوی بدبو شدن بدن را می‌گیرند.

خوشبو شدن بدن با روغن نارگیل

 روغن نارگیل  یکی از موثرترین محصولاتی است که در خوشبو شدن بدن موثر است. خاصیت ضد میکروب روغن نارگیل جلوی رشد باکتری‌ها را می‌گیرد و اسید لوریک موجود در آن بوی بد بدن را می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود روزانه ۱ الی ۲ بار بعد از حمام قسمت زیر بغل را با روغن نارگیل چرب کنید. اگر در غذا‌ها از روغن نارگیل استفاده کنید بوی بد دهان نیز از بین می‌رود.

خوشبو شدن بدن با لیمو و خانواده مرکبات

خاصیت ضدعفونی کننده لیمو علاوه بر بوی بد بدن بوی بد دهان را نیز از بین می‌برد. صبح‌ها یک لیوان ترکیب آب و آب لیمو مصرف کنید و یا این که آب نصف لیمو را بگیرید و به قسمت‌های زیر بغل و یا زیر پا‌ها بمالید و بعد از خشک شدن دوش بگیرید.

خوشبو شدن بدن با تخمه شنبلیله

تخمه شنبلیله نوعی آنتی اکسیدان  است نه تنها سموم بدن را از بین می‌برد بلکه از عفونت‌هایی که منجر به بوی بد می‌شود نیز جلوگیری می‌کند. ۱ قاشق چای خوری تخمه شنبلیله را دم کنید و بعد از ۶ الی ۸ ساعت بنوشید. تخمه شنبلیله را در چای هم می‌توانید اضافه کنید.

خوشبو شدن بدن با برگ نیم

برگ نیم یک داروی گیاهی ارزشمند است که مدت هاست در گیاه پزشکی به کار می‌رود. برگ‌های این گیاه خاصیت ضدعفونی کننده دارد باکتری‌ها و سمومی که باعث ایجاد بوی ناخوشایند بدن می‌شوند را از بین می‌برد. برگ نیم را می‌توانید مثل تخم شنبلیله استفاده کنید. پودر برگ نیم را با آب خمیری کنید زیربغل بزنید و بعد از چند دقیقه بردارید و دوش بگیرید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.

خوشبو شدن بدن با جعفری

جعفری حاوی مقدار زیادی کلروفیل است و بوی خوب آن خاصیت ضدعفونی کننده و گندزدایی دارد. این گیاه بدن را پاکسازی کرده و با باکتری‌هایی که منجر به بوی بد می‌شوند مبارزه می‌کند.

خوشبو شدن بدن با مریم گلی

مریم گلی حاوی فلاونوئیدهایی، چون آپی ژنین، دیوسمتین و لوتئولین است. این گیاه دارای چندین خاصیت درمانی از جمله هموستاتیک، اکسپکتورانت، دیورکتیک، ضد التهاب و ضد باکتری است. برگ‌ها و گل‌های این گیاه با تعریق مبارزه می‌کنند و آن را می‌توان هم به عنوان دمنوش و هم در حمام استفاده کرد.

خوشبو شدن بدن با نعناع

نعناع را همی توان تازه مصرف کرد هم به صورت خشک شده و هم به شکل روغن گیاهی. این گیاه خاصیت ضد التهاب دارد و به همین دلیل بوی بد بدن را از بین می‌برد.

خوشبو شدن بدن با دارچین

دارچین را همیشه در غذا استفاده کنید، زیرا بوی بد دهان را از بین می‌برد. اگر روزانه مصرف شود جلوی تعریق و بد بو شدن بدن را نیز می‌گیرد.

خوشبو شدن بدن با چای سبز

 چای سبز حاوی اسید‌های ارگانیک است و خاصیت قابض آن جلوی رشد باکتری‌ها و تعریق زیاد را می‌گیرد. این گیاه هم برای پا‌ها هم دهان و هم بدن مفید است. روزانه چای سبز بنوشید تا زودتر به نتیجه برسید.

خوشبو شدن بدن با رزماری

رزماری جلوی رشد باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند را می‌گیرد. این گیاه حاوی موادی، چون کلروفیل و منتول است که تاثیر ضدعفونی کننده دارند. کمبود زینک در بدن باعث تعریق زیاد می‌شود و گیاه رزماری زینک مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. می‌توانید با این گیاه دوش بگیرید و یا چند قطره روغن رزماری را با آب رقیق کرده و به قسمت زیر بغل بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha