جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 267537

مصرف برخی مواد خوراکی به صورت خام کار درستی است ولی رژیم غذایی ای که بیش از 70 درصد خام گیاهخواری باشد برای بدن خوب نیست.

خام گیاهخواری را به این 7 دلیل ترک کنید

سلامت نیوز: مصرف برخی مواد خوراکی به صورت خام کار درستی است ولی رژیم غذایی ای که بیش از 70 درصد خام گیاهخواری باشد برای بدن خوب نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، شاید خام گیاهخواری برای خیلی از شما جذاب باشد به خصوص زمانی که فرصت کافی برای پخت غذای سالم ندارید و بر اساس تمام مطالعات انجام شده مصرف میوه، سبزی و آجیل به صورت خام باعث کاهش فشار خون و خطر بیماری های قلبی می شود.

بسیاری از افراد هم به دلیل این که فکر می کنند مواد غذایی خام دارای مواد مغذی بیشتری است تصمیم به خام خواری می گیرند. این نکته برای برخی خوراکی ها می تواند درست باشد ولی در برخی مواد پختن می تواند مواد مغذی خوراکی ها را افزایش دهد به عنوان مثال سبزیجات پخته سالم تر هستند.

مصرف برخی مواد خوراکی به صورت خام کار درستی است ولی رژیم غذایی ای که بیش از 70 درصد خام گیاهخواری باشد برای بدن خوب نیست . در ادامه مقاله دلایل این که باید خام گیاهخواری را کنار بگذارید به شما می گوییم.

عوارض خام گیاهخواری قاعدگی های نامنظم

رژیم غذایی خام گیاهخواری می توند چرخه قاعدگی را تحت تاثیر قرار دهد. یک مطالعه نشان داد 70 درصد زنان که رژیم غذایی خام گیاهخواری دارند، قاعدگی شان نامنظم است. یک سم آن ها دچار آمنوره و توقف کامل قاعدگی شده بودند.

محققان معتقدند کالری کم در خام گیاهخواری می تواند عامل مهمی در به هم خوردن چرخه قاعدگی داشته باشد.


عوارض خام گیاهخواری  کمبود مواد مغذی


با این که مردم فکر می کدنند مواد غذایی خام ، مقوی ترند ولی خام گیاهخواری نمی تواند برخی مواد مغذی مانند ویتامین B12 را به بدن برساند.

کمبود این ویتامین می تواند باعث کم خونی، بیماری قلبی، فقط سلامت استخوان و ناباروری شود.


سلامت مواد غذایی

غذای پخته به ویژه گوشت و تخم مرغ سالم تر است. باکتری های سالمونلا، اشرشیاکلای و لیستریا که در اثر پخت از بین می روند می توانند باعث ایجاد اسهال، استفراغ و حتی مرگ شوند.

یک مرد در کره جنوبی چند ساعت پس از خوردن غذای دریایی خام دچار تب و درد مزمن در دست چپ شده و بعد از چند روز پزشکان مجبور به قطع بازوی او شدند.


عوارض خام گیاهخواری  : استخوان های ضعیف

اکثر رژیم های غذایی خام دارای کمبود کلسیم و ویتامین D هستند که مانع از تقویت استخوان می شود. مطالعات نشان داد افرادی که رژیم خام گیاهخواری دارند محتوای معدنی و چگالی استخوانشان کمتر از دیگران است.


سختی

اگر فکر می کنید خام خواری نیاز به زمان آماده سازی ندارد در اشتباهید. تهیه غذای خام شامل تهیه جوانه های مختلف، ترکیب ، آب گرفتن، خیساندن و تخمیر کردن می شود. این کارهای بسیار وقت گیر و دشوار است.


سازگاری

چندین سال پیش گیاهخواران نمی توانستند غذای گیاهی در رستوران ها پیدا کنند ولی حالا این طور نیست ولی متاسفانه این مشکل برای خام گیاهخواران وجود دارد و باید چندین سال دیگر صبر کنند تا خام گیاهخواری وارد منوی رستوران ها شود.


عوارض خام گیاهخواری  : مشکلات هضم

مواد غذایی خام سخت تر هضم می شوند. افرادی که معده حساسی دارند با خام گیاخواری دچار گاز و نفخ می شوند، حساسیت خوراکی، شل شدن مدفوع هم می تواند مشکل ساز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهیم فیروزه ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    25 3
    سلام اگه این درسته پس کتاب زمین ، زمان ، انسان چی می گه ؟ کدوم رو باید باور کرد اصلا کدوم کتاب درست می گه که بشه بهش اعتماد کرد
  • آزاده ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    48 3
    دلایلتون خیلی بچگانه است!
  • سپنتا ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    50 6
    متاسفانه دلایل شما سطحی و بی پایه است و به هیچ عنوان علمی و منطقی نیست، تجربه خام گیاهخوار ان ثابت کرده که این روش تغذیه از بین برنده بسیاری از بیماریهای لاعلاج می باشد
  • احمد ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    2 0
    با سلام خام گیاهخواری برای درمان بیماری خیلی خیلی خیلی موثره اما بعد از درمان بهتره که در کنار غذاهای خام ، غذاهای پخته هم مصرف بشه.
  • علی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    10 1
    متاسفم که سایت ها ندانسته علیه خامگیاهخواری جولان می دن.اصلا از کسانی که بیماری های صعب العلاج شون با خامگیاهخواری بهبود پیدا کرده، خبر دارید؟ اینطور که شما نوشتید، مسلما نه دیدید و نه شنیدید.پس ندانسته چیزی ننویسید و دنبال مشتری نباشید.