معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ماهی‌های قرمز را در تالاب‌ها و رودخانه‌ها رها نکنید چون آنها به محیط آن منطقه تعلق ندارند.

ماهی‌های قرمز را در تالاب‌ها و رودخانه‌ها رها نکنید

سلامت نیوز:معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ماهی‌های قرمز را در تالاب‌ها و رودخانه‌ها رها نکنید چون آنها به محیط آن منطقه تعلق ندارند.

مهدی صفی‌خانی در گفتگو با  خبرگزاری آنا در خصوص اقدامات آسیب‌زا به محیط زیست در تعطیلات نوروز اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در ایام نوروز به‌ویژه در ۱۳ فروردین ماه انجام می‌شود موضوع رهاسازی گونه‌های جانوری است که در آن منطقه وجود نداشته است، که از آن جمله می‌توان به رهاسازی ماهی‌های قرمز در تالاب‌ها و رودخانه‌ها اشاره کرد.


وی ادامه داد: روشن کردن آتش و یا زنده‌گیری برخی از گونه‌های جانوری از دیگر اقداماتی است که بعضاً در این ایام صورت می‌گیرد.
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اذعان کرد: بعضاً دیده می‌شود که برخی به بهانه تفریح و به اسم روز طبیعت در روز ۱۳ فروردین ماه با ریختن زباله‌های خود در محیط، باعث مرگ و میر حیوانات می‌شوند.


صفی‌خانی تصریح کرد: این موضوع با کالبدشکافی حیوانات تلف شده بر اثر بیماری و مشاهده پلاستیک درون معده آنها مشخص می‌شود.


وی در پایان با بیان این‌که استان همدان با اجرای طرح بی‌زباله در ایام نوروز سعی در فرهنگ‌سازی در کاهش رهاسازی زباله در محیط هستیم، گفت: امیدواریم در کنار همکاری سازمان‌های مردم نهاد، مسئولان، ادارات و دستگاه‌های دولتی، مردم نیز با رعایت بیشتر از تولید پسماند و ایجاد آلودگی جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha