چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 267670

خطر و عوارض جراحی بینی باعث می‌شود عده زیادی به دنبال انجام آن نروند، اما پیشرفت‌های علم پزشکی راهکار‌هایی جدید برای این عمل در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

بدون جراحی بینی‌تان را زیبا کنید

سلامت نیوز:خطر و عوارض جراحی بینی باعث می‌شود عده زیادی به دنبال انجام آن نروند، اما پیشرفت‌های علم پزشکی راهکار‌هایی جدید برای این عمل در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران،کارشناسان اعلام کرده اند راهکارهایی جدید برای بهبود فرم ظاهر بینی یافته اند که با استفاده از آنها دیگر نیازی به انجام عمل جراحی زیبایی بینی در آینده نخواهد بود.
 
فناوری جدید تنها پنج دقیقه زمان نیاز دارد و می تواند با استفاده از نوعی سوزن، جرقه های الکتریکی و قالب های تهیه شده با چاپگر سه بعدی شکل بینی را بهبود بخشد.
 
این فناوری ها به وسیله محققان آمریکایی طراحی شده است و کارشناسان اعتقاد دارند انقلابی در جراحی زیبایی بینی در دنیا به وجود می آورد. جراحی بینی اکنون به روش تهاجمی، با انجام بیهوشی بسته به نظر پزشک انجام می شود و دارای خطرهای مختلف است، تاکنون افراد زیادی در سراسر دنیا به دلیل بروز وضعیت های مختلف پزشکی در حین عمل جراحی زیبایی بینی یا حتی پس از آن جان خود را از دست داده‌اند.
جراحی بینی همیشه موفقیت آمیز نیست و امکان بروز آسیب به حس بویایی فرد، ایجاد ناهنجاری در چهره، آسم و تنگی نفس و چسبندگی بخش های درونی بینی و مشکل های ناشی از آن وجود دارد.
 
امروزه از جمله متداول ترین جراحی های بینی، رینوپلاستی است که جراحی بسیار گسترده و همراه با عارضه های مختلفی است.
 
در روش ابداعی به وسیله محققان کالج (Occidental College) بافت زنده بینی فرد با استفاده از ابزارهایی چون قالب های سه بعدی ، سوزن و جرقه الکتریکی دگرگون می شود بدون اینکه عارضه و انواع مشکل های جراحی های تهاجمی به وجود بیاید.
 
همچنین روند بازسازی، ترمیم و به دست آوردن نتیجه نهایی دگرگون کردن شکل بینی در این روش بسیار سریع تر از سایر روش های ترمیمی و درمانی است، یکی دیگر از مزایای این روش درمانی به نسبت روش های کنونی، هزینه بسیار اندک آن است.
 
این فناوری جدید به دگرگون کردن شکل غضروف می پردازد و این کار را با استفاده از مولکول های دارای بار الکتریکی انجام می دهند.
 
انتقال جریان با استفاده از غضروف سبب دگرگون شدن شکل و ایجاد قابلیت انعطاف پذیری در آن می شود. زمانی که غضروف نرم شود می توان آن را به هرشکل دلخواه با استفاده از قالب طراحی کرد.
 
پس از سفت شدن غضروف، قالب از آن جدا شده و فرم جدید بینی به دست می آید بدون آنکه به سیستم بویایی، اعصاب و ماهیچه های صورت آسیب رسیده باشد.
 
محققان این فناوری جدید را ابتدا بر روی یک خرگوش که گوش او متفاوت از وضعیت عادی بود آزمایش کردند و به نتیجه های مطلوبی دست یافتند.
 
کارشناسان ابداع کننده این فناوری جدید درمانی اکنون درمرحله دریافت مجوزهای های لازم از نهادهای بین المللی برای ساخت تجهیزات و راه اندازی آن هستند.
 
نتیجه پژوهش دانشمندان عضو تیم ابداع کننده فناوری درمانی دگرگون کردن قالب غضروف در جلسه انجمن شیمی آمریکا (the American Chemical Society) در فلوریدا ارائه شده است.
 
منبع:Dailymail

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha