رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مستمری فروردین ماه مددجویان در استان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر تا سقف 15 میلیون ریال خبر داد و گفت: تاکنون حدود 60 هزار خانوار مددجو در استان‌های سیل‌زده کشور دچار خسارت شده‌اند که برای جبران این خسارات اقدامات بسیاری در دست انجام است.

افزایش سه برابری مستمری فروردین ماه مددجویان در مناطق سیل‌زده

سلامت نیوز: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مستمری فروردین ماه مددجویان در استان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر تا سقف 15 میلیون ریال خبر داد و گفت: تاکنون حدود 60 هزار خانوار مددجو در استان‌های سیل‌زده کشور دچار خسارت شده‌اند که برای جبران این خسارات اقدامات بسیاری در دست انجام است.


به گزارش سلامت نیوز، سید پرویز فتاح در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: در نخستین گام برای تأمین اقلام ضروری زندگی و همچنین اسکان موقت همه مردم سیل‌زده اقدام شد. همچنین طبق تبصره 14 قانون بودجه کشور، مقرر شد افراد جدید نیازمند، تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرند که آمار دقیق این افراد بزودی و پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.


رئیس کمیته امداد در ادامه افزود: در مرحله دوم تلاش شده، پس از فروکش کردن سیلاب با تخصیص اعتبار و جذب کمک‌های مردمی، کار بازسازی شش هزار واحد مسکونی مربوط به خانوار‌های مددجوی امداد آغاز شود. البته دولت برای این تحقق این مهم، وام و کمک بلاعوض در نظر گرفته است اما ساخت کامل منازل با این ارقام امکان پذیر نیست و نیازمند کمک‌های مردمی هستیم.


وی اظهار کرد: همچنین با اقداماتی نظیر افزایش مستمری فروردین ماه مددجویان در استان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر افزایش و تا سقف 15 میلیون ریال، استمهال وام‌های اشتغال قبلی با هماهنگی شبکه بانکی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال جدید از 20 تا 50 میلیون تومان، پرداخت وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه به تمامی افراد آسیب‌دیده از سیل اخیر و پرداخت کمک بلاعوض و تا سقف 700 هزار تومان سعی کردیم به بازگشت آسیب دیدگان سیل به زندگی عادی کمک کنیم.


رئیس کمیته امداد با اشاره به کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از طریق پویش «رفیق گلستان باشیم» گفت: این پویش توانست تا روز 12 فروردین در حدود 10 میلیارد تومان کمک نقدی و 15 میلیارد تومان کالا برای آسیب دیدگان سیل استان‌های شمالی کشور جمع‌آوری کند. اما از آنجایی که این پویش مخصوص هموطنان شمالی کشور است برای کمک به سایر هموطنان، پویش «به نیکی سخت‌ها آسان شود» اعلام شد تا از این طریق کمک‌های مردمی برای بازسازی منازل و تهیه لوازم خانگی آسیب دیدگان سیل در سراسر کشور جمع‌آوری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha