استاندار خوزستان ساعتی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما اظهار کرد: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و خوشبختانه یا یا متاسفانه هیچ تغییری نکرده و همچنان بالا است.

سیل خوزستان/ دستور تخلیه فوری حمیدیه/ تخلیه بستان و آماده باش سوسنگرد

سلامت نیوز: استاندار خوزستان ساعتی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما اظهار کرد: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و خوشبختانه یا یا متاسفانه هیچ تغییری نکرده و همچنان بالا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، وی افزود: ظرفیت سدکرخه هم به تراز نهایی نزدیک می‌شود و راهی جز این نداشتیم که لااقل خروجی را معادل آورد ورودی کنیم تا بتوانیم سد را به همین وضعیت نگه داریم.

استاندار خوزستان گفت: اگر به تراز نهایی برسیم و سیلاب دیگری باشد، هر مقدار که ورودی داشته باشیم به همان مقدار هم خروجی خواهیم داشت، که این اثرات بسیار زیانبار و غیرقابل پیش‌بینی برای پایین دست خواهد داشت.

وی افزود: به همین علت ما نهایت انعطاف را نشان داده‌ایم و راهی جز این نداشتیم که خروجی را به ۲۴۰۰ مترمکعب برثانیه کنیم و تلاش می‌کنیم که شرایط فعلا در همین وضعیت نگه داریم تا بعد اگر ورودی کاهش پیدا کرد، بتوانیم یک ظرفیت خالی برای سیلاب‌های بعدی ایجاد و پس از آن به تدریج خروجی را کاهش دهیم.

شریعتی گفت: روستاهای پایین دستی در شهرهای شوش، حمیدیه و دشت‌آزادگان را تخلیه کرده‌ایم و اعلام کردیم که بستان را هم تخلیه کنند و همچنین هم‌اکنون جلسه شورای تامین استان در حال برگزاری است.

وی افزود: اعلام خطر و آماده باش برای شهرستان های حمیدیه سوسنگرد انجام شده و تا چند ساعت آینده برای سوسنگرد و حمیدیه هم تصمیم‌گیری خواهیم کرد، چون با توجه به عدم افت ورودی و خروجی بالا که مستمر بوده و دو هزار متر مکعب بر ثانیه چند روز ادامه داشته و مجبور شدیم به ۲۴۰۰ مکعب بر ثانیه برسانیم .

بعد از ورود سیلاب به محلاتی مانند کوی کارگران و کوی انقلاب حمیدیه، مدیریت بحران شهرستان حمیدیه با تاخیر قابل توجهی سرانجام دستور تخلیه شهر را صادر کرد.

با ورود سیلاب به محلاتی مانند کوی کارگران و کوی انقلاب حمیدیه، مدیریت بحران این شهرستان، سرانجام دقایقی قبل، دستور تخلیه شهر حمیدیه را صادر کرد.

در اطلاعیه مدیریت بحران حمیدیه آمده است:

احتراما با توجه به گزارش های سازمان آب و برق به اطلاع کلیه شهروندان محترم می رساند با توجه به ورود حجم وسیع و بی سابقه آب به رودخانه کرخه و احتمال طغیان آن به کلیه محلات شهری ، لذا تاکید میگردد در اسرع وقت نسبت به تخلیه منازل خود اقدام نمایند ، ضمنا پادگان های و شهید محلاتی ، فرجوانی ، ثامن الائمه ، جواد الائمه بعنوان محل های اقامتی در نظر گرفته شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha