نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس، از گلایه مردم سیل‌زده این منطقه از دریافت هزینه‌های درمان توسط مراکز درمانی در ازای خدماتی که به آنها ارائه داده‌اند، خبر داد.

گلایه مردم سیل‌زده استان لرستان از دریافت هزینه‌های درمان توسط بیمارستان‌ها

سلامت نیوز: نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس، از گلایه مردم سیل‌زده این منطقه از دریافت هزینه‌های درمان توسط مراکز درمانی در ازای خدماتی که به آنها ارائه داده‌اند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، سید حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت مردم سیل‌زده در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: هم‌اکنون راه‌های اصلی ارتباطی در این منطقه قطع شده به گونه‌ای که راه پلدختر به معمولان و معمولان به خرم‌آباد همچنان قطع است و دسترسی به روستاها نیز وجود ندارد، چرا که تمام پل‌های این مناطق تخریب شده است و کمک‌رسانی به مردم نیز از طریق بالگرد صورت می‌گیرد.

حجم گسترده خسارات ناشی از سیل تامین امکانات در لرستان را با مشکل مواجه کرده است

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، در مورد نحوه امدادرسانی به این مناطق، ادامه داد: برغم تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف به دلیل حجم گسترده خسارات وارد شده به این شهرها در توزیع امکانات با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، ضمن اینکه تداوم بارندگی مشکلات مردم سیل‌زده را مضاعف کرده است.

وی در رابطه با وضعیت ارائه خدمات درمانی به مردم سیل‌زده این مناطق، تصریح کرد: مراکز درمانی اصلی شهر معمولان در مناطقی قرار داشتند که در معرض سیل نبوده و خسارت جدی به آنها وارد نشده است، بنابراین در حد توان خود به مردم سیل‌زده خدمات ارائه می‌دهند، ضمن اینکه سپاه نیز اقدام به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی کرده است.

کاظمی تاکید کرد: البته در روزهای اول مشکلاتی در زمینه تامین دارو وجود داشت که رفع شد، اما مردم از این موضوع گلایه داشتند که مراکز درمانی برای ارائه خدمات به سیل‌زدگانی که تمام دارایی خود را از دست داده‌اند، هزینه دریافت می‌کنند، بنابراین روز گذشته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی صحبت کردم و وی دستور داد که به هیچ وجه نباید از مردم مبلغی دریافت شود و اگر مواردی هم مشاهده شد باید به سرعت گزارش داده شود.

اشکالات جدی در توزیع چادر بین مردم سیل‌زده وجود دارد

وی با انتقاد از نحوه توزیع چادرها در مناطق سیل‌زده استان لرستان، افزود: در این مورد اشکالات جدی وجود دارد و هلال احمر با سختی و فشار در حال پیگیری این موضوع است که بتواند چادرها را به دست مردم برساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: از روز گذشته دفترچه‌هایی صادر شد و در اختیار مردم قرار گرفت که بر اساس آنها چادرها توزیع شود، هر چند با توجه به هوای سرد این منطقه، مردم نمی‌توانند برای مدت طولانی در چادر دوام بیاورند، بنابراین ضروری است که در کانکس اسکان داده شوند، چرا که بیش از شش ماه زمان لازم است تا بتوان زمین مناسبی برای اسکان مردم در نظر گرفت.

6 ماه زمان برای تامین اسکان مردم سیل‌زده استان لرستان نیاز است

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است بی‌توجهی به این مهم باعث می‌شود که در پی بروز انواع بیماری‌های ناشی از سیل، مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان این منطقه ایجاد شود، بنابراین لازم است که روند تامین شرایط اسکان مردم سیل‌زده تسریع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha