نماینده اهواز با بیان این‌که ورودی‌ و خروجی سدها در اهواز در حال کنترل است، گفت: با توجه به این‌که برخی از روستاها در مسیر سرریز آب سدها قرار دارند، تخلیه شده‌اند همه تلاش آن است که بتوان شرایط خروج آب را کنترل کرد.

بعد از برآورد خسارات کمک بلاعوض به سیل‌ زدگان اهواز اعطا می‌شود

سلامت نیوز: نماینده اهواز با بیان این‌که ورودی‌ و خروجی سدها در اهواز در حال کنترل است، گفت: با توجه به این‌که برخی از روستاها در مسیر سرریز آب سدها قرار دارند، تخلیه شده‌اند همه تلاش آن است که بتوان شرایط خروج آب را کنترل کرد.

به گزارش سلامت نیوز، همایون یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح آخرین وضعیت اهواز بعد از وقوع سیل و هشدارهای داده شده، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی و خروجی سدها در حال کنترل است. البته برخی از روستاها که در مسیر آب قرار دارند تخلیه شده‌اند. اکنون حجم ورودی به سدها کاهش پیدا کرده، اما باز تلاش می‌شود که مدام شرایط رصد شود.

وی با بیان این‌که بیشترین آسیب به زمین‌های کشاورزی وارد شده است، ادامه داد: با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط بعد از برآورد خسارات کمک‌های بلاعوض در قالب وام به مردم سیل زده در اهواز خواهد شد. ما تمامی تلاش را انجام می‌دهیم تا حداقل‌ آسیب به مردم وارد شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امکانات لازم همچون مواد غذایی، چادر، استقرار اردوگاه در مناطق سیل زده پیش‌بینی شده است، گفت: در این مناطق به نیازهای امدادی به خصوص چادر و مواد غذایی احتیاج است که تلاش شده تا حدود زیادی تامین شود.

پیگیری تصویب سندی برای لایروبی رودخانه‌ها و افزایش ظرفیت سدها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ممکن است شرایط بارندگی‌ها در کشور در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند به دنبال تصویب سندی در هیأت دولت هستیم تا نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و همچنین افزایش ظرفیت سدها اقدام شود.

یوسفی با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر در استان خوزستان اظهار کرد: دولت در خصوص تمهیدات لازم برای امداد و کمک رسانی هرچه بهتر به سیل زدگان اقدام کند و همچنین منابعی را برای جبران خسارت‌ها برای مردم در نظر بگیرد.

وی افزود: انتظار داریم با توجه به شرایطی که اکنون در خوزستان رخ داده است، دولت نسبت به پرداخت خسارت‌ها به کشاورزان و همچنین واحدهای صنعتی که در سیلاب‌های اخیر آسیب دیده‌اند اقدام کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای پیشگیری و همچنین جبران خسارات سیلاب در خوزستان یک اعتبار ویژه از سوی دولت تخصیص داده شود تا شاهد حل بخشی از مشکلات در این زمینه در استان خوزستان باشیم.

یوسفی بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن است شرایط بارندگی‌ها در کشور در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند به دنبال تصویب سندی در هیأت دولت هستیم تا نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و همچنین افزایش ظرفیت سدها اقدام شود.

وی ادامه داد: در این سند همچنین به دنبال آن هستیم تا اعتبار مناسبی برای ایجاد زهکشی‌های مناسب در نظر گرفته شود تا در زمان بارش‌ها شاهد چنین مشکلاتی در استان خوزستان و سراسر کشور نباشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پدیده تغییر اقلیم از جنوب غرب کشور در حال ورود به کشور است و مشکلات زیست محیطی سال‌های اخیر خوزستان دلیل این مساله است و شدت آن در سال‌های آینده نیز بیشتر خواهد شد. در این زمینه باید این سند به تصویب هیأت دولت برسد تا نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و همچنین افزایش ظرفیت سدها اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha