عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: ایران در تجهیزات مقابله با عفونت بیمارستانی، به خودکفایی رسیده است.

ایران در تجهیزات مقابله با «عفونت بیمارستانی» به خودکفایی رسیده است

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: ایران در تجهیزات مقابله با عفونت بیمارستانی، به خودکفایی رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهدی شاهمرادی مقدم عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در آستانه برگزاری نمایشگاه «ایران هلث» در رابطه با عفونت‌های بیمارستانی، اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که پس از جراحی، سلامت بیمار را تهدید می‌کند موضوع عفونت‌های بیمارستانی است.

وی افزود: هرچند که اقدامات موثری در این زمینه انجام گرفته ولی هنوز آ‌مار این عفونت‌ها در کشور بالاست و گرفتاری‌هایی را گاهی برای بیماران ایجاد می‌کند.

عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی ادامه داد: شرکت‌های زیادی تا به حال وارد عمل شده تا بتوانند میزان عفونت را در مراکز درمانی کاهش دهند و بسته به نیاز بخش‌های مختلف از جمله اتاق عمل، آی‌سی‌یو، بخش عفونی و ... محصولات و ماشین‌آلات خود را عرضه می‌کنند.

شاهمرادی مقدم با اشاره به اینکه در کشور ما 95 درصد نیازها در زمینه کنترل عفونت بیمارستانی، دستگاه‌های تولید داخل است، خاطرنشان کرد: این مساله نیاز به واردات را به شدت کاهش داده است و امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده رفع شود تا به صورت ۱۰۰ درصد در زمینه مقابله با عفونت بیمارستانی خودکفا شویم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ایران هلث یکی از بزرگترین رویدادهای تجارت و بازرگانی در حوزه سلامت به شمار می رود، گفت: در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای علمی و تولیدات و تجهیزات در زمینه مقابله با عفونت بیمارستانی عرضه می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان داشت: ۴ تشکل شامل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در برگزاری این نمایشگاه که از 19 تا 22 خردادماه برگزار می شود، مشارکت دارند.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ایران هلث یکی از بزرگترین رویدادهای تجارت و بازرگانی در حوزه سلامت به شمار می‌رود، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و وضعیت تحریم‌ها انجمن تولید کنندگان و صادر کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی نقش مهمی در تأمین ۷۰ درصد نیازهای کشور در این زمینه داشته‌اند و فعالیت آنها در بخش‌های مختلف به لحاظ کمی و کیفی اثربخش بوده است.

شاهمرادی بیان داشت: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، استارت آپ، اپلیکیشن های سلامت و رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha