تا رسیدن به حجم میانگین 15 میلیارد مترمکعب فاصله زیادی داریم

استاندار آذربایجان شرقی: نباید موضوع احیای دریاچه را تمام‌شده تلقی کنیم

سلامت نیوز:تا رسیدن به حجم میانگین 15 میلیارد مترمکعب فاصله زیادی داریم


به گزارس سلامت نیوز به نقل از پانا، استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه نگرانی و تهدید جدی درخصوص دریاچه برطرف شده است؛ البته تا رسیدن به حجم میانگین 15 میلیارد مترمکعب فاصله زیادی داریم و نباید موضوع احیای دریاچه را تمام‌شده تلقی کنیم.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، ضمن اظهار همدردی با سیل‌زدگان چند استان کشور، بیان کرد: خسارات بارندگی‌های اخیر نباید ما را از شکرگزاری برای خیرات و برکات این نعمت الهی غافل کند.

وی با اشاره به افزایش 45 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه و افزایش دو میلیارد مترمکعبی حجم آن نسبت به سال گذشته، افزود: خوشبختانه نگرانی و تهدید جدی درخصوص دریاچه برطرف شده است؛ البته تا رسیدن به حجم میانگین 15 میلیارد مترمکعب فاصله زیادی داریم و نباید موضوع احیای دریاچه را تمام‌شده تلقی کنیم.

پورمحمدی با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در سطح استان، گفت: اقدامات دستگاه‌های مسئول در لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها باعث شد که شاهد خسارات جدی در استان نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خیلی از مشکلات امروز نتیجه غفلت‌های گذشته است، گفت: متأسفانه دستگاه‌های مسئول در قبال تخلفاتی که انجام شده است چشم‌پوشی کرده‌اند و امروز گرفتاری‌هایی در نتیجه این تخلفات پیش آمده است.

وی با اشاره به تخلفاتی از قبیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلیه نخاله‌ها در مسیر رودخانه‌ها و تبدیل مسیل‌ها به مسیرهای عبور و مرور، گفت: به عنوان مدیریت ارشد استان اعلام می‌کنم که اگر به خاطر این تخلفات، حادثه‌ای در استان روی دهد یقه متخلفان را خواهیم گرفت و هیچ عذری از دستگاه‌ها، مدیران و افراد پذیرفته نخواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه بحث سیل در عین حال که تهدید است می‌تواند فرصت نیز باشد، افزود: از همه دستگاه‌های استان می‌خواهم که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت جوی، حالت آماده‌باش خود را حفظ کنند و اقدامات هفته‌های اخیر برای مدیریت بحران و پیشگیری از خسارات احتمالی را با قدرت ادامه دهند.

وی تأکید کرد: در جلسات بعدی در خصوص اقدامات لازم برای پیش‌بینی و تدبیر برای حفاظت از مردم و پیشگیری از خسارات در صورت وقوع سیل بررسی شود.

پورمحمدی همچنین بر تداوم امدادرسانی دستگاه‌ها به هموطنان سیل‌زده در استان‌های مختلف و توجه ویژه به بحث بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌های گروهی تأکید کرد.

در این نشست گزارش دستگاه‌های مسئول درخصوص اقدامات انجام یافته برای پیشگیری از خسارات ناشی از افزایش بارندگی‌ها در استان، امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده و مدیریت سفرهای نوروزی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha