در پی طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب شهری به دنبال وقوع سیل و ماندن لاشه حیوانات در آب، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر این شایعات را بی اساس و کذب محض خواند.

شایعه آلودگی آب «شوشتر» کذب است

سلامت نیوز:در پی طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب شهری به دنبال وقوع سیل و ماندن لاشه حیوانات در آب، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر این شایعات را بی اساس و کذب محض خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، در پی طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب شهری به دنبال وقوع سیل و ماندن لاشه حیوانات در آب، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر این شایعات را بی اساس و کذب محض خواند.

نایب فدایی،معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان این مطلب، گفت: سلامت آب، روزانه با کلرسنجی (حداقل ١٦ نوبت در طول ٢٤ ساعت)، تعیین ph و نمونه میکروبی و شیمیایى توسط کارشناسان بهداشت محیط، پایش می‌شود.

وی افزود: بیش از ۶۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در تمام نقاط شهرستان، روزانه و به طور مستمر، سلامت آب شهری را مورد پایش و سنجش قرار می‌دهند. تمامی این سنجش‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شوند. آزمایشات میکروبی آب آشامیدنی شهری و کلرینه بودن آن نشان از سلامت آب و قابل شرب بودن آن است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: دلیل دیگر بر رد این شایعات آن است که تاسیسات آبرسانی شوشتر از چاه‌های «فلمن» تغذیه شده و عملیات تصفیه و سالم سازی آن انجام و به شبکه آب شهری وارد می‌شود.چاه‌های فلمن یکی از منابع آب زیر زمینی بوده و لذا عملیات تصفیه فیزیکی و رسوب گیری مواد معلق توسط زمین به خوبی انجام می‌شود.

فدایی بیان داشت: حتی با وجود آب آلوده سطحی می‌توان آب بهداشتی و تمیز از لایه‌های زیرین برداشت کرد.

عضو شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر افزود: از همه مردم می‌خواهم که به شایعات بی اساسی که در فضای مجازی می‌بینند توجه نکرده و تا از صحت مطلبی مطمئن نشده‌اند نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha