رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با پیگیری‌های قضائی ۵۰ هکتار از زمین‌های جنگل ناهارخوران از ید سوءاستفاده‌کنندگان خارج و سنددار شد.

۵۰ هکتار از زمین‌های جنگل ناهارخوران سنددار شد

سلامت نیوز: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با پیگیری‌های قضائی ۵۰ هکتار از زمین‌های جنگل ناهارخوران از ید سوءاستفاده‌کنندگان خارج و سنددار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،هادی هاشمیا  با اشاره به سندددار شدن ۵۰ هکتار از زمین‌های منطقه ناهارخوران گرگان گفت: بسیاری از زمین‌هایی که متعلق به منابع ملی است یا  سند نداشتند و یا سندهای‌شان به اشتباه به نام اشخاص خورده بود؛ بنابراین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با همکاری منابع طبیعی و اداره ثبت، بررسی‌های کارشناسی خیلی دقیق و طولانی کردند که این تلاش‌ها منجر به سنددار شدن ۵۰ هکتار از زمین‌های با ارزش و قیمتی ناهارخوران شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های منابع طبیعی به اسم اشخاص سند خورده بود یا بسیاری از اسناد به اسم مدیران و کارگزاران رژیم طاغوت بود، اظهار کرد:  سازمان منابع طبیعی را مکلف کردیم تا وضعیت این اسناد را مشخص کند و درخواست ابطال دهد؛ البته بسیاری از سندهایی که به نام عوامل رژیم شاه و وابستگان به طاغوت بود به نام بنیاد مستضعفان ثبت شده بود ولی این بنیاد اوایل انقلاب یا عامدانه و یا بدون دقت کافی کل این اسناد را به نام بنیاد علوی زد و بنیاد علوی هم این زمین‌ها را به مردم فروخت.

رئیس دادگستری استان گلستان ادامه داد: دادستانی به این قضیه ورود و اعلام کرد که برای واگذاری این زمین‌ها فقط قسمت زراعی‌‌اش را می‌توانستند بفروشند نه قسمتی که غیرزراعی و جزو منابع طبیعی بوده است. اکنون قسمت‌های حاشیه جنگل ناهارخوران که اتفاقاً خیلی هم گران‌قیمت هم را به نام افراد سند زدند اما دادگستری گلستان  به اداره ثبت نامه زد و سندی به مساحت ۵۰ هکتاری را به‌نام اداره منابع طبیعی استان صادر کرد.

هاشمیان علت این مشکلات را سیستم ضعیف اداری دانست و گفت: سیستمی که اکنون در بعضی از دستگاه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، امور اراضی که باید خودشان حافظ منابع ملی و بیت‌المال باشند، خود حاکم است، مشکل دارد و تمایلی در دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها نیست که بیایند و زمین‌های‌شان را سنددار کنند زیرا زمانی که سند رسمی وجود ندارد، هرکس می‌تواند به املاک دولتی و شهرداری‌ها و همچنین منابع طبیعی تجاوز کند.

وی با بیان اینکه بارها به دستگاه‌های دولتی فشار آوردیم و نامه‌نگاری کردیم که برای زمین‌های خودشان سند بگیرند، افزود: در شورای تأمین استان گلستان مصوب شد که استانداری به تمام ادارات و سازمان‌ها نامه بزند و تأکید کند که برای زمین‌های خودشان که سند ندارد آن را سنددار کنند تا بسیاری از مشکلات و دست‌اندازی‌ها قطع شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به حکم انتصابی حجت‌الاسلام رئیسی که از سوی مقام معظم رهبری که در هشت بند و هشت ماده به‌عنوان منشور مدیریت ایشان تفویض شد، گفت: بعد از صدور فرمان مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام رئیسی،کارگروهی درست کردیم که تک‌تک آن بندها را بررسی و اجرایی‌اش کنند.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین بحث‌هایی که در این کارگروه بیان شد، تحول‌گرایی است. یعنی هم مدیران هم قضات و هم دستگاه‌های قضائی باید تحول‌گرا باشند. راهکارهای اجرای تحول‌گرایی را هم داریم و اجرایی می‌کنیم. از رؤسای دادگستری و دادستان‌ها هم کمک گرفته‌ایم و به‌زودی انجام شده و نتیجه‌اش را هم اعلام خواهیم کرد.

هاشمیان با بیان اینکه یکی از این تحولات این است که  باید بدون اغماض با افرادی که واقعاً در سنوات مختلف در مصونیت قرار گرفته بودند و دست به ویژه‌خواری می‌زدند برخورد کرد، گفت: در طی این سال‌ها افرادی بودندکه حیاط خلوتی داشتند و کسی به آنها تعرضی نداشت. البته ما در دستگاه قضائی استان نگذاشتیم برای کسی حیاط خلوتی ایجاد شود ولی باز هم در قسمت‌های مختلف حتماً دقت شود. این اقدامات می‌تواند یکی از راه‌کارهای تحول‌گرایی باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha