دبیر علمی همایش چشم‌پزشکی گفت: در زمینه درمان قرنیه ۹۰ درصد کارهایی که در دنیا انجام می شود در ایران اجرا شده و در خصوص بازسازی شبکیه نیز تحقیقات خوبی صورت گرفته است.

جایگاه خوب ایران در زمینه درمان بیماری‌های «چشم»

سلامت نیوز:دبیر علمی همایش چشم‌پزشکی گفت: در زمینه درمان قرنیه ۹۰ درصد کارهایی که در دنیا انجام می شود در ایران اجرا شده و در خصوص بازسازی شبکیه نیز تحقیقات خوبی صورت گرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین محمد ربیعی دبیر سومین همایش بهاره چشم پزشکی در نشست خبری با اشاره به اینکه این همایش از چهارشنبه ۲۸ لغایت ۳۰ فروردین ماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار می شود،اظهار داشت: سعی شده است از همه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها استفاده شود.

وی با اشاره به سرفصل های این همایش، یادآور شد:کاربرد سلولهای بنیادی و معرفی دستگاه‌های جدید، برگزاری پنل‌های مربوط به بیماری گلوکومم، بیماری های عفونت چشمی، تومورهای داخلی چشم و روش های درمان آن از جمله مواردی است که در این همایش مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشترین پیشرفت‌های حوزه چشم در زمینه زیبایی بوده است

غلامحسین آقایی دبیر علمی همایش نیز خاطرنشان کرد: بیشترین پیشرفت‌های سال‌های اخیر در زمینه زیبایی چشم بوده است مانند کارهای مربوط به لیزر؛ ضمن اینکه کاربرد آندوسکوپی در جراحی های چشم مورد توجه قرار دارد.

آقایی بیان داشت: در این روستا وسیله و دستگاهی که کوچک است و وارد چشم می شود با ایجاد برش های کوچکی نسبت به درمان چشم اقدام می‌شود و ترمیم چشم سریع تر انجام می شود.

وی تصریح کرد:روش آندوسکوپی در زمینه پلاستیک چشم، سیستم اشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علیرضا برادران رفیعی یکی دیگر از دبیران علمی این همایش با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها کار پژوهشی است ،گفت: چشم پزشکان همایش ها بیشتر جنبه آموزشی را در نظر می گیرند اما مهم تر کارهای پژوهشی است.

وی ادامه داد: بازسازی قرینه و شبکیه در این همایش مورد توجه قرار دارد و ۸۵ مقاله پژوهشی برای ارائه به کنگره آماده شده است.

برادران رفیعی عنوان کرد: در زمینه درمان قرنیه ۹۰ درصد کارهایی که در دنیا انجام می شود در ایران اجرا می شود و در خصوص بازسازی شبکیه نیز تحقیقات خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص پروتز های قرنیه علی رغم محدودیت ها شروع به مهندسی معکوس کرده و ساخته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha