با تصویب هیئت وزیران بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی به گروه‌های کم درآمد جامعه برای خرید کالا‌های اساسی در سال ۱۳۹۸ پرداخت می‌شود.

تدوام پرداخت بسته حمایت غذایی به اقشار کم‌درآمد در سال 98+جدول و جزئیات

سلامت نیوز:با تصویب هیئت وزیران بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی به گروه‌های کم درآمد جامعه برای خرید کالا‌های اساسی در سال ۱۳۹۸ پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، با تصویب هیئت وزیران در جلسه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در سال جدید نیز بسته حمایت غذایی به کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری و کارکنان قراردادی شناسه­‌دار دستگاه­‌های اجرایی، بازنشستگان و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است برای پرداخت کمک جبرانی به میزان دو میلیون ریال به افراد زیر اقدام نماید:

کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری و کارکنان قراردادی شناسه­‌دار دستگاه­‌های اجرایی که از محل منابع بودجه عمومی، حقوق دریافت می­‌کنند و جمع مبلغ مندرج در آخرین حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و همچنین مبلغ ماهیانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی شناسه­‌دار، کمتر از ۳۰ میلیون ریال است از طریق حساب­‌های بانکی متصل به حقوق و مزایای کارکنان مشمول.

 بازنشستگان صندوق‌­های بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (لشکری)، صندوق بازنشستگی فولاد و سایر صندوق­های بازنشستگی مشابه که بخشی از مستمری مشمولان آنها از محل منابع بودجه عمومی تأمین می‌­شود و مجموع آخرین حکم حقوقی (مستمری) در سال ۱۳۹۷ هر یک از آنها کمتر از سی میلیون ریال است، از طریق حساب‌های بانکی متصل به حقوق (مستمری) آنها.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برای حمایت غذایی از گروه­‌های کم‌درآمد به شرح زیر اقدام نماید:

جدول

الف- خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق حساب­های بانکی متصل به یارانه­ های نقدی.

ب- خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار.

پ- خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال از جمله گروه‌­های کارگران ساختمانی، قالی بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌­فرمایان، رانندگان بین شهری و درون‌­شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه­‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت‌­کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه­‌های مشمول بیمه شده تامین اجتماعی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌­شوند.

ت- سایر خانوارهای کم­ درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال درخواست آنها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پذیرفته می­‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، به درخواست کتبی اشخاص موضوع این بند، پس از اجازه آنها به دسترسی وزارتخانه مذکور، به حساب­‌های بانکی مربوط رسیدگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha