عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ردیف بودجه‌ای به جهت پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری‌ها در نظر گرفته شده است تا ۸۵ درصدهزینه درمان ناباروری در مراکز دولتی از طریق بیمه پرداخت شود.

پرداخت ۸۵ درصد هزینه درمان ناباروری در بیمارستان‌های دولتی

سلامت نیوز: عضو هیئت رییسه کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس گفت: ردیف بودجه‌ای به جهت پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری‌ها  در نظر گرفته شده است تا ۸۵ درصدهزینه درمان ناباروری در مراکز دولتی از طریق بیمه پرداخت شود.

به گزارش سلامت نیوز، محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خانه ملت ، در رابطه با کاهش رشد جمعیت و افزایش آمار سالمندان کشور گفت: بحث رشد جمعیت، دغدغه‌ای جدی و ملی است و در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به وضوح بیان شده است. ترکیب جمعیتی کشور به سمت  سالمند شدن و حتی منفی شدن رشد جمعیت، سیر می‌کند و این برای آینده کشور، خطرآفرین و مشکل‌ساز خواهد بود.

لزوم ارتقای دسترسی و تسهیل درمان‌های ناباروری

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: جهت مرتفع شدن دغدغه رشد جمعیت باید گروه‌های هدف برای رشد جمعیت و فرزندآوری را باز تعریف کرد و گروه‌هایی مانند زوج‌هایی که فرزند می‌خواهند اما بعلت ناباروری این امر محقق نشده است با ارتقای دسترسی و تسهیل درمان‌های ناباروری و زوج های دیگری که فرزندآوری را به تاخیر می‌اندازند و یا تمایل به تک فرزندی دارند با ایجاد تسهیلات، تشویق به فرزندآوری شوند. یکی از مسائلی که در سیاستگذاری‌های دوره قبلی وزارت بهداشت مورد توجه بوده، فراوانی زوج های نابارور است.

پرداخت 85 درصد هزینه درمان ناباروری در بیمارستان‌های دولتی

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درمان نابروری هزینه بسیار زیادی دارد تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در امر درمان ناباروری‌ها، بحث پوشش بیمه‌ای است. در سال‌های گذشته سیاست‌های خوبی برای کاهش هزینه از جیب مردم وجود داشته که امروز هم باید به آن توجه شود.

نرخ‌‍ های درمانی مراکز خصوصی بسیار بالا بوده و تفاوت چشمگیری با هزینه درمان در مراکز دولتی دارد، بنابراین ما راهی نداریم جز اینکه مراکز ناباروری در شهرستان‌ها را هر چه بیشتر تجهیز کنیم تا مردم بتوانند با همان نرخ دولتی درمان شوند.

امینی فرد افزود:  ردیف بودجه‌ای به جهت پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری‌ها  در نظر گرفته شده است تا 85 درصد نرخ دولتی هزینه درمان ناباروری در مراکز دولتی از طریق بیمه پرداخت شود. البته نرخ‌‍‌های درمانی مراکز خصوصی بسیار بالا بوده و تفاوت چشمگیری با هزینه درمان در مراکز دولتی دارد، بنابر این ما راهی نداریم جز اینکه مراکز ناباروری در شهرستان‌ها را هر چه بیشتر تجهیز کنیم تا مردم بتوانند با همان نرخ دولتی درمان شوند. زوج هایی که تمایل به دریافت سرویس های خصوصی دارند همان سیاست پرداخت 85 درصد هزینه‌ها به نرخ دولتی را می‌توانند دریافت کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری دولتی و خصوص از لحاظ ارائه خدمات عملی تفاوتی با هم ندارند خاطر نشان کرد: مراکز درمان ناباروری‌ها غالباً مراکز دانشگاهی است و به لحاظ ارائه خدمات علمی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. اما ممکن است مراکز خصوصی امکانات رفاهی بیشتری داشته باشند، اما ما تعهدات مان با توجه به منابعی که در اختیار داریم مراکز دولتی است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha