رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای وقوع سیل و آبگرفتگی در استان های گلستان، لرستان و خوزستان تاکنون 227 هزار نفر از سیل زدگان در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت اسکان یافتند.

227 هزار نفر از سیل زدگان اسکان اضطراری یافتند

سلامت نیوز:  رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای وقوع سیل و آبگرفتگی در استان های گلستان، لرستان و خوزستان تاکنون 227 هزار نفر از سیل زدگان در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت اسکان یافتند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اهم فعالیت های جمعیت هلال احمر را در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی تشریح کرد و افزود: این شمار افراد سیل زده در اماکن ورزشی، حسینیه ها و اردوگاه های ایجاد شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سه استان یادشده اسکان اضطراری و موقت یافتند.


وی ادامه داد: در مدت یادشده حدود 40 هزار دستگاه چادر امدادی به تناسب تخریب روستاها و شهرها در میان آسیب دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی توزیع شد، اگر چه اولویت ما ایجاد کمپ ها و اسکان اضطراری و موقت بود اما به دلیل شرایط خاص مردم و فرهنگ غالب منطقه این تعداد چادر در میان آنان توزیع شد.


رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تاکنون از محل منابع داخلی این جمعیت 130 میلیارد تومان در سیل کل کشور هزینه شده است، اضافه کرد: این هزینه ها در حوزه های نیروهای عملیاتی اعزامی به مناطق عملیاتی، هزینه های امدادی هوایی با 6 فروند بالگرد، هزینه های اقلام امدادی توزیع شده و هزینه های لجستیک و انتقال اقلام امدادی بوده که تاکنون 130 هزار بسته و سبد غذایی یک ماهه و 72 ساعته در بین سیل زدگان به تناسب جمعیت و پراکندگی شهرها و روستاها توزیع شده است.


پیوندی با بیان اینکه در زمینه بهداشت و درمان اضطراری نیز که ما بعد از کشور ژاپن دومین جمعیت ملی هستیم که می توانیم خدمات درمانی اضطراری را در مناطق متاثر از حوادث طبیعی ارایه کنیم، تیم های یادشده در مناطق سیل زده حضور دارند و مشغول ارائه خدمات متنوع و مختلف بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت سرپایی، خدمات پرستاری، خدمات مادر و کودک و خدمات بهداشت روان هستند.


وی افزود: همچنین تیم های حمایت روانی و اجتماعی به منظور همراهی اجتماعی سیل زدگان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان به این استان ها اعزام شدند که یکی از اقدامات مهم این گروه ها، تلطیف فضای کمپ های اسکان اضطراری و ارائه خدمات حمایت های روانی و اجتماعی است.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مردم نوعدوست کشورمان بیش از 100 میلیارد تومان کمک های نقدی به حساب هلال ‌احمر واریز کردند و مجموع ارزش کمک های غیرنقدی جمع آوری شده از سوی مردم مهرورز ایران نیز تاکنون 30 میلیارد تومان بوده است.


وی درباره میزان کمک های اهدایی دولت ها، جمعیت های ملی و سازمان های بین المللی برای کمک به سیل زدگان اخیر کشور اشاره کرد و گفت: هلال احمر گزارشی را از آخرین وضعیت مناطق سیل زده و نحوه امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر ایران را تهیه و برای فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر ارسال کرد. تاکنون با هماهنگی وزارت امورخارجه 10 کشور با ارسال اقلام امدادی و زیستی به کمک سیل زدگان ایران شتافتند، اما به علت تحریم ها و بسته بودن سوئیفت‌ ها متاسفانه تا این لحظه یک دلار یا یک یورو به هلال احمر ایران واصل نشده اما کمک‌ های غیرنقدی خارجی دریافت و در مناطق سیل زده توزیع شده است.
پیوندی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همواره بر اساس وظایف ذاتی خود در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و سیل به کمک مردم می‌شتابد، تصریح کرد: بر این اساس، جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده حضور یافت و به افراد آسیب دیده از حوادث که در حدود 2 هزار و 145 روستا، شهر و بخش بودند، امدادرسانی کرد.


وی اظهار داشت: در این سلسله عملیات امدادرسانی حدود ۴۴۵ نفر از مردم در مناطق سیل زده درگیر بودند که نیروهای هلال احمر آنان را از مهلکه خارج کرده و به نقاط امن انتقال دادند و با توجه به آنکه بسیاری از روستاها و شهرها در مناطق سیل زده با آب محاصره شده بودند، جمعیت هلال احمر از طریق امدادهای هوایی به مردم کمک رسانی کرد و حدود ۸۰۹ ساعت پرواز صورت گرفت و از این طریق مواد غذایی و اقلام مورد نیاز به نقاط سیل زده انتقال داده شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha