هوای تهران روز دوشنبه ۲۶ فروردین، برای ششمین روز از ابتدای سال ۹۸، در شرایط سالم قرار دارد و شاخص کیفیت هوا هم بر روی عدد ۵۸ است.

هوای تهران سالم است

سلامت نیوز: هوای تهران روز دوشنبه ۲۶ فروردین، برای ششمین روز از ابتدای سال ۹۸، در شرایط سالم قرار دارد و شاخص کیفیت هوا هم بر روی عدد ۵۸ است.
                                                     
            
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه روز جاری (دوشنبه) است و به تدریج در طول روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد، به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می‌رود. طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوب قرار خواهد داشت.

به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی از شبانگاه، از سرعت باد کاسته خواهد شد و با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه روز سه شنبه و همراه با افزایش حجم تردد خودرو‌ها در برخی ساعات آغازین روز، احتمال می‌رود شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شود. هرچند این شرایط موقتی بوده و وزش باد طی برخی ساعات به ویژه بعدازظهر در پراکندگی آلاینده‌ها موثر خواهد بود. از این رو انتظار می‌رود در روز سه شنبه افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق) مشاهده شود و از بعدازظهر وضعیت کیفیت هوای پایتخت رو به بهبودی سوق پیدا کند. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

مقایسه کیفیت هوای امسال و سال گذشته نشان می‌دهد کیفیت هوای تهران رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفته است: افزایش ناپایداری‌های جوی، بهبود کیفیت سوخت توزیعی و معاینه فنی همه خودرو‌های پایتخت از عوامل اصلی این رشد بوده و شروع این روند در سال گذشته موجب شد در هیچ روزی از سال ۹۷ هوا برای همه ناسالم نشود و به شرایط اضطرار نرسد.

نظری همچنین درباره آلاینده اصلی این روز‌های تهران گفت: به طور معمول در تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون آلاینده اصلی است، اما طی روز‌های گذشته از سال جدید، ۱۹ روز ذرات معلق آلاینده اصلی بوده و ۶ روز، سطح شاخص آلایندگی ازن تعیین کننده شاخص روزانه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha