یک فوق تخصص آنکولوژی زنان گفت: باید بدانید که ابتلا به زگیل تناسلی ترس ندارد و اغلب خود به خود محو می‌شود.

ویروسی که زوج‌های جوان را هدف قرار می‌دهد/ موثرترین روش درمان زگیل تناسلی

سلامت نیوز:یک فوق تخصص آنکولوژی زنان گفت: باید بدانید که ابتلا به زگیل تناسلی ترس ندارد و اغلب خود به خود محو می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،عاطفه مریدی فوق تخصص آنکولوژی زنان ، درباره عوارض ناشی از ابتلا به ویروس HPV و راه‌های درمان آن اظهار کرد: ابتلا به این ویروس اغلب به اختلالی به نام زگیل تناسلی منجر می‌شود؛ عارضه‌ای که در ناحیه خارجی بدن قرار می‌گیرد و جزو ضایعات خوشخیم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این اختلال اغلب پس از حدود سه تا چهار ماه رفع می‌شود، اما گاهی فرد بیمار به استفاده از درمان‌های دارویی و در برخی موارد حاد به عمل جراحی نیاز پیدا می‌کند.

نشانه‌‍های بروز ویروس hpv و راه‌های درمان آن

مریدی بیان کرد: باید بدانید که ابتلا به زگیل تناسلی ترس ندارد و اغلب خود به خود محو می‌شود، اما گاهی این اختلال با ویروس‌هایی همراه می‌شود که ممکن است خطرناک باشند،‌ از این رو توصیه می‌کنیم در صورت بروز چنین علائمی برای انجام بررسی‌های بیشتر به پزشکان متخصص مراجعه کنید.

فوق تخصص آنکولوژی زنان درباره درمان دارویی این اختلال اظهار کرد: درمان‌های دارویی خود به ۲ دسته تقسیم می‌شود؛ برخی از آن‌ها به صورت فردی و توسط خود شخص قابل استفاده است، اما برخی از آن‌ها به مراجعه مکرر به مطب و انجام درمان توسط پزشک نیاز دارد.

وی بیان کرد: توجه داشته باشید حتی بعد از بین رفتن زگیل تناسلی امکان انتقال بیماری به فرد دیگر وجود دارد؛ اغلب شاهد هستیم که افراد جوان پس از شروع روابط جنسی به این اختلال مبتلا می‌شوند، از این رو متخصصان به کسانی که در سنین پایین هستند، توصیه می‌کنند پیش از شروع روابط جنسی از واکسن HPV استفاده کنند.

نشانه‌‍های بروز ویروس hpv و راه‌های درمان آن

مریدی درباره راه‌های انتقال ویروس HPV تشریح کرد: این ویروس توانایی زنده ماندن در محیط خارجی را ندارد، بنابراین برای انتقال به پوست آلوده و یا وجود خراشی در پوست نفر دوم نیاز است،‌از این رو جدا کردن وسایل شخصی مانند حوله یا شست و شوی مداوم سرویس بهداشتی تاثیری ندارد.

این فوق تخصص آنکولوژی زنان گفت: درمان‌ این اختلال اغلب کم هزینه و برای همه افراد قابل استفاده است، به‌طور کلی توصیه می‌کنیم همه افراد در صورت مشاهده علائمی مانند خون‌ریزی، تغییر رنگ و غیره در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت خود، جلوگیری از انتقال ویروس و حاد شدن اوضاع جلوگیری کنند.
                                        
                                 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha