سازمان جهانى بهداشت اعلام کرد: بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی، در مجموع مسئول بیش از ۷۰ درصد از مرگ و میرها در سراسر جهان هستند.

بیماری‌های غیرواگیر عامل بیش از ۷۰ درصد مرگ‌ومیر در جهان

سلامت نیوز:سازمان جهانى بهداشت اعلام کرد: بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی، در مجموع مسئول بیش از ۷۰ درصد از مرگ و میرها در سراسر جهان هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بیمارى‌هاى غیرواگیر مسئول مرگ ٤١ میلیون نفر در جهان هستند که شامل مرگ زودرس ١٥ میلیون نفر در سن بین 30 تا ٦٩ سال مىشود.

سازمان جهانى بهداشت اعلام کرد: بیش از ٨٥ درصد از این مرگومیرهای زودرس در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد.

پنج عامل خطر عمده افزایش این بیماری‌ها شامل مصرف دخانیات، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف الکل، رژیم‌های ناسالم و آلودگی هوا است. این عوامل خطر موجب تشدید مشکلات سلامت روان نیز می‌شوند که ممکن است از کودکى آغاز شود. نیمی از تمام بیماری‌های روان از سن ١٤ سالگی شروع می‌شوند، اما اغلب موارد کشف و درمان نشده‌اند. همچنین خودکشی دومین عامل مرگ درافراد ١٥ تا ١٩ سال در جهان است.

سازمان جهانى بهداشت امسال با دولت‌ها همکارى خواهد کرد تا به آنها برای دستیابی به هدف جهانی افزایش ١٥ درصدى فعالیت فیزیکی تا سال 2030 برای بیشتر فعال شدن مردم در هر روز کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha