سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 268682

افزایش نابرابری در سطح جهان بدان معناست که جوان‌ترها از شانس برابر رقابت با فرزندان ثروتمندان به مانند والدین‌شان برخوردار نیستند.

طبقه متوسط در حال محو شدن است

سلامت نیوز: افزایش نابرابری در سطح جهان بدان معناست که جوان‌ترها از شانس برابر رقابت با فرزندان ثروتمندان به مانند والدین‌شان برخوردار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به نقل از سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، طبقه متوسط در حال محو شدن است و این روند باعث می‌شود بسیاری از افراد فرصت چندانی برای کسب درآمد بالا و بروز توانایی‌های خود نداشته باشند.

این سازمان با بررسی تحولات اجتماعی و اقتصادی در ۴۰ کشور منتخب که شامل ۳۶ عضو این سازمان و کشورهای چین، آفریقای جنوبی، هند و روسیه بوده‌اند نتیجه گرفته که طبقه متوسط این کشورها طی ۳۰ سال اخیر کاهش محسوسی داشته است.

طبق اعلام این سازمان، ۶۰ درصد جوانان ساکن در این کشورها متعلق به طبقه متوسط درآمدی هستند. در حالی که در سال ۱۹۷۱ حدود ۶۱ درصد جمعیت آمریکا را طبقه متوسط تشکیل می‌داد این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۵۲ درصد رسیده است و نکته نگران‌کننده این است که بیشتر این جمعیت به طبقه پایین درآمدی پیوسته‌اند؛ نه اینکه ثروتمند شده باشند.

در آمریکا طبقه متوسط درآمدی به افرادی اطلاق می‌شود که حداقل ۶۰ هزار و ۳۳۶ دلار در سال درآمد دارند. روند کاهشی طبقه متوسط به یک روند جهانی تبدیل شده است.

مؤسسه "پارتینگتون" در گزارشی با اشاره به این مساله می‌نویسد: محو طبقه متوسط باعث می‌شود جوانان این طبقه شانس چندانی برای بروز استعدادهای خود و کسب ثروت بیشتر را نداشته باشند. در مقایسه با ۴۰ سال پیش متوسط اجاره مسکن در آمریکا ۳۹ درصد بیشتر شده است، در حالی که قدرت خرید اکنون در مقایسه با ۴۰ سال پیش ۲۰ درصد کمتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha