سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گلستان فرسایش خاک و از بین رفتن جنگل‌ها را از جمله آسیب‌های زیست محیطی در جریان سیل استان دانست.

فرسایش خاک و از بین رفتن جنگل‌ها از آسیب‌های سیل گلستان بود

سلامت نیوز: سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گلستان فرسایش خاک و از بین رفتن جنگل‌ها را از جمله آسیب‌های زیست محیطی در جریان سیل استان دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، محمدرضا کنعانی در ارتباط با آسیب‌های زیست محیطی پس از سیل در استان اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در منطقه شاهد آن بودیم موضوع فرسایش خاک و از بین رفتن جنگل‌ها است ولی خوشبختانه در این حوادث به تأسیسات آب و فاضلاب ما آسیبی نرسیده است.

وی ادامه داد: یکی از حوادثی که در زمان بروز سیل اتفاق می‌افتد موضوع آسیب دیدن سایت‌های دفن زباله و نفوذ آن به مناطق شهری است ولی با بررسی‌های صورت‌گرفته سیل امسال تأثیر چندانی بر آن نگذاشته است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گلستان افزود: در بعضی از واحدهای تولیدی مثل مرغ‌داری‌ها، دچار آب‌گرفتگی شدیم و در جلساتی که در این خصوص با دامپزشکی انجام شد آب‌گرفتگی این مراکز تخلیه و در یک فرآیند کاملاً نظارت شده رفع آلودگی به‌صورت بهداشتی انجام شد.

کنعانی ضمن اشاره به مانداب‌های شهرهای آق‌قلا و گمیشان نیز گفت: با هماهنگی‌هایی که با مجموعه بهداشت انجام شد آزمایشگاه‌های ما نمونه‌برداری‌هایی از مناطق مختلف این شهرها انجام داده و حوزه‌های آسیب‌دیده مشخص و برای بازسازی در اولویت قرار گرفت.

وی در ارتباط با نظارت بر واحدهای صنعتی در دوران پساسیل نیز گفت: در بعضی از واحدهای صنعتی که احساس کردیم پساب یا فاضلابشان ممکن است با سیلاب مخلوط شوند نیز نظارت‌های لازم انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha