چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

با اعلام صریح رییس سازمان برنامه و بودجه، درباره تامین و تخصیص منابع برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان، تمامی آن‌ها از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در فروردین‌ماه برخوردار می‌شوند.

حقوق پارسالی نگیرید!

سلامت نیوز: با اعلام صریح رییس سازمان برنامه و بودجه، درباره تامین و تخصیص منابع برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان، تمامی آن‌ها از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در فروردین‌ماه برخوردار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بعد از این‌که درصد افزایش حقوق در بودجه سالانه مشخص و مصوب می‌شود، با ابلاغ بودجه از ابتدای سال لازم‌الاجراست و معمولاً اگر آئین‌نامه‌ها و احکام مربوط به افزایش حقوق برای فروردین‌ماه آماده نباشد، پرداخت بر اساس سال قبل انجام شده و از ماه‌های بعد پرداخت‌ها طبق قانون انجام می‌شود. این در حالی است که به طور حتم، محاسبات حقوقی از ابتدای سال انجام شده و معوقات آن در ادامه پرداخت خواهد شد.

اما در بودجه سال جاری، افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق به طور یکسان برای تمامی شاغلان و بازنشسته‌ها مصوب و به علاوه آن ۱۰ درصد دیگر در نظر گرفته شد. گرچه اختلاف‌نظرهایی در این رابطه بین دولت و مجلس شورای اسلامی وجود داشت اما درنهایت لازم‌الاجرا شد و دولت باید این رقم را در حقوق کارکنان بر اساس ضریب محاسبه و اعمال کند.

برای فروردین‌ماه که اما و اگرهایی درباره زمان اعمال افزایش حقوق وجود داشت، اما به تازگی نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرده که برای تمامی کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان باید با توجه به مصوبه مجلس حکم جدید صادر شود و پرداخت‌های امسال طبق آن حکم باشد، اما با وجود این‌که تاکنون برخی دستگاه‌ها موفق نشدند همه احکام را صادر کنند، سازمان برنامه و بودجه در تخصیص منابع و پرداخت حقوق اعلام کرده که حتی اگر حکم صادر نشده، مبلغ ثابت افزایش حقوق یعنی ۴۰۰ تومان از همین ماه مورد محاسبه و پرداخت قرار گیرد.

بر این اساس، با توجه به اظهارات نوبخت، تمامی کارکنان و بازنشسته‌ها باید منتظر باشند حقوق واریزی آن‌ها برای فروردین‌ماه با محاسبه ۴۰۰ هزار تومانی بوده و دستگاه‌ها در این باره تعلل نداشته باشند. این در حالی است که در کنار ۴۰۰ هزار تومان، هرگونه افزایشی که متناسب با حکم صادره برای کارکنان باید برای آن‌ها اعمال شود، از ماه بعد جبران شده و پرداخت خواهد شد.

بر اساس آخرین اطلاعات، تا پایان سال گذشته دولت در مجموع نزدیک به پنج میلیون کارمند و بازنشسته حقوق‌بگیر دارد که حدود دو میلیون و ۶۴۰ هزار نفر آن‌ها کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی هستند و دو میلیون و ۱۱۱ هزار نفر دیگر را بازنشستگان کشوری و لشگری تشکیل می‌دهد.

همچنین برای امسال مالیات حقوق کارکنان به صورت پلکانی و بین ۱۰ تا ۳۵ درصد محاسبه می‌شود و افرادی که کمتر از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دریافتی دارند، از پرداخت مالیات حقوق معاف خواهند بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha