جعفری نمین گفت: پزشکان برای امرا معاش باید درآمد داشته باشند زیرا ۷۰ درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل داده‌اند.

رواج پدیده زیرمیزی با تعیین غیرمنطقی تعرفه پزشکی/ پزشکان برای امرار معاش باید درآمد داشته باشند

سلامت نیوز:جعفری نمین گفت: پزشکان برای امرا معاش باید درآمد داشته باشند زیرا ۷۰ درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل داده‌اند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، منصور جعفری نمین عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در تعرفه اعلام شده توجهی به نظر نظام پزشکی و نظرات کارشناسی نشده است اظهار کرد: نظر نظام پزشکی برای افزایش تعرفه ۴۰ درصد بود که به دلیل شرایط معیشتی سخت مردم، در نهایت ۲۵ درصد را پیشنهاد کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در هیئت دولت ویزیت بین ۶ تا ۹ درصد را تصویب کرده‌اند و در رابطه با کای جراحی افزایشی صورت نگرفته است، بیان کرد: مجلس تصویب کرده از ابتدای سال ۹۸ علی الحساب ۱۰ درصد مالیات ازپزشکان دریافت شود که افزایش ۶ درصدی تعرفه یعنی پزشکان منهای ۳ هستند که این موضوع با قوانین مملکت مغایرت دارد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اردبیل ادامه داد: در صورت ادامه این روند، جامعه پزشکی به ویژه بخش خصوصی دچار آسیب و زیان می‌شود به طوری که برخی از مراکر امکان ادامه کار را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمه‌ها و مطالبات جامعه پزشکی که با تاخیر مواجه است از دیگر مشکلات عمده جامعه پزشکی است تصریح کرد: افرایش اجاره بهای مطب، حقوق منشی که با افزایش ۳۶ درصد مواجه است، هزینه آب و گاز و ... برای جامعه پزشکی هزینه دارد در حالی کمترین میزان افزایش را برای تعرفه‌ها در نظر گرفته اند.
جامعه پزشکی همیشه در خدمت مردم و نظام بوده است

جعفری نمین با تاکید به اینکه جامعه پزشکی زیاده خواه نیست و در همه عرصه همه در خدمت مردم و نظام بوده اند، گفت: باید توجه داشت که این جامعه نیز برای امرار معاش باید درآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: ممکن است یک درصد از جامعه پزشکی درآمد آنچنانی داشته باشند، ولی نمی‌توان این یک درصد را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد چرا که ۷۰ درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل داده‌اند و برخی از همکاران نیز فقط نسخه نویس هستند که در صورت اصلاح نشدن تعرفه‌ها، قطعا مشکلاتی بروز می‌کند که به ضرر جامعه پزشکی و بیماران خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی کشور، بروز مجدد زیرمیزی را از جمله مشکلات احتمالی تعرفه‌های نامناسب دانست و گفت: به هیچ وجه این موضوع مورد تائید ما نیست، ولی این خطر را گوشزد می‌کنیم که وقتی درآمد با هزینه‌ها همخوانی نداشته باشد احتمال تغییر مسیر و بروز زیرمیزی وجود دارد.
جامعه پزشکی از مردم جدا نیست

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه پزشکی وضعیت کشور و دولت را درک کرده و آگاه است که خسارات ناشی از سیل به برخی از شهر‌های کشورمان بسیار زیاد است اظهار کرد: با همه این مشکلات، جامعه پزشکی از مردم جدا نیست و از دولت، رئیس جمهور و وزیر بهداشت میخواهیم که به این قشر توجه داشته باشند.
 

جعفری نمین در پایان با اشاره به اینکه هیچ منطق، قانونی و نظر کارشناسی در افزایش تعرفه‌ها اعمال نشده است، بیان کرد: چند تیم کارشناسی به مدت ۶  ماه، میزان افزایش منطقی تعرفه‌ها را بررسی کردند ، ولی در نهایت بدون توجه به نظرات کارشناسان، تعرفه را تغییر دادند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha