دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: تا پایان سال ۹۶، خیّرین بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

کمک ۶۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت کشور

سلامت نیوز: دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: تا پایان سال ۹۶، خیّرین بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حسینعلی شهریاری، در دیدار مدیران مجمع خیّرین سلامت کشور با وزیر بهداشت، اظهار داشت: بعد از فوت حاج آقا نیری که خدمات ارزشمند و خالصانه ای در مجمع خیّرین سلامت داشت، مسئولیت به بنده رسید و در ۶ ماهه اول سال گذشته، خیّرین حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم، تلاش کردیم که خیّرین را برای سرمایه گذاری در حوزه‌های پیشگیرانه، پژوهشی و بهداشتی ترغیب کنیم البته تصمیم با خود خیّرین سلامت است اما توصیه ما به خیّرین سلامت در استان‌ها این است که موازی کاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی نشود و با آنها هماهنگی کاملی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مشارکت بانوان در مجمع خیّرین سلامت کشور، گفت: تا کنون در ۵۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، شورای زنان مجمع خیّرین سلامت تشکیل شده است و زنان، انگیزه زیادی برای کار کردن دارند.

شهریاری از ایده وزیر بهداشت مبنی بر اینکه هر معاونت وزارت بهداشت باید رویکرد اجتماعی باشد تقدیر کرد و افزود: هر کجا که خیّرین وارد کار شدند، هزینه تمام شده مراکز بهداشتی و درمانی، نصف قیمت پیمانکاران و دولت است و کیفیت کار نیز بالا است.

دبیر کل مجمع خیّرین سلامت کشور تاکید کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به خیّرین عزت و احترام گذاشته شود و آنها انتظار دارند که مسئولان، حرمت شأن را نگه داشته و حرف‌هایشان را گوش کنند چون خیّرین به حوزه سلامت کمک می‌کنند و هیچ گاه رقیب دولت نیستند


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha