رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی می‌گوید اخباری مبنی بر اینکه با بارش‌های سیل‌آسا در تابستان روبرو هستیم و 10 سالِ ترسالی خواهیم داشت، شایعه است و مبنا و اساس علمی ندارد.

بارش‌های سیل‌آسا در تابستان شایعه است

سلامت نیوز:  رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی می‌گوید اخباری مبنی بر اینکه با بارش‌های سیل‌آسا در تابستان روبرو هستیم و 10 سالِ ترسالی خواهیم داشت، شایعه است و مبنا و اساس علمی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر پیش‌بینی درباره افزایش بارش‌ها در تابستان اظهار کرد: ‌طبیعتا این نوع پیش‌بینی‌ها شایعه است. همانطور که پیشتر نیز اعلام شد با زمستان سختی روبرو هستیم اما مشاهده کردیم که زمستان سختی نداشتیم یا شایعاتی از این دست وجود دارد که 10 سالِ ترسالی خواهیم داشت. باید گفت که اینها شایعاتی است که مبنا و اساس علمی ندارد و در حد شایعه است.

رئیس مرکز خشکسالی کشور با تأکید بر اینکه مرجع رسمی برای پیش‌بینی‌های فصلی سازمان هواشناسی کشور است، گفت: پیش‌بینی‌های فصلی در مقایسه با پیش‌بینی‌های معمولی که برای 5 تا 10 روز آینده انجام می‌شود از دقت پایین‌تری برخوردار است ولی حدود 60 الی 70 درصد می‌تواند روند بارش‌ها را درست تشخیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: ‌پیش‌بینی‌های فصلی که با دقت 60 تا 70 درصدی تشخیص داده می‌شود، برای چهار ماه آینده است که با خطاهای بسیار زیادی همراه خواهد بود و توصیه نمی‌شود که به پیش‌بینی‌های دراز مدت تکیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha