جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 268868

کمی بیشتر از ۲۰ روز پیش و در حالی توجه همه به سوی سیل استان گلستان و شهرهایی مثل آق قلا و گمیشان بود به ناگاه سیلی کوتاه و خشمگین -با آن تصاویر آخر الزمانی- دروازه قرآن شیراز را در نوردید.

عکس/عمق فاجعه شیراز این‌جا بود؛ خطر هنوز هست

سلامت نیوز-*مهدی بذرافکن: کمی بیشتر از ۲۰ روز پیش و در حالی توجه همه به سوی سیل استان گلستان و شهرهایی مثل آق قلا و گمیشان بود به ناگاه سیلی کوتاه و خشمگین -با آن تصاویر آخر الزمانی- دروازه قرآن شیراز را در نوردید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، جان باختن ۲۱ نفر، شیراز را رکورددار تلفات جانی در جریان سیل های اخیر کرد.

حالا اما به عادت همیشه که اول حادثه ای رخ می دهد و بعدا دنبال مقصرینش می گردند کمیته ویژه و مقصر یاب تا دو شهردار گذشته شیراز پیش رفته و آنان را البته همراه با شهردار فعلی مقصر این حادثه دردناک دانسته است.

با این حال رییس کل دادگستری استان فارس ششم فروردین ماه اعلام کرد:« طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است که این امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصل از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است.»

کلید واژه ماجرا اما همین جاست، آنچه علی القاصی نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس بدان اشاره می کند ؛«مجرای عبور آب» جایی که به طور کامل باز نبوده تا سیلاب مرگبار حاصل از بارندگی در کوه‌های اطراف در این مجرا متوقف شده و راهی خیابان و بولوار امام رضا(ع) شود تا آن حوادث تاسف انگیز رخ دهد.

***

شب گذشته به صورت کاملا اتفاقی گذرم به این منطقه افتاد؛ همان مجرایی که رییس کل دادگستری استان فارس هم بدان اشاره کرده، مجرایی که در تصویر هم می بینید به سختی آب و سیلاب از آن عبور می کند؛ با توجه به این نکته که بارندگی های اردیبهشت ماه طبق اعلام سازمان هواشناسی کم از بارندگی های فروردین ندارد با وجود این مجرای عبور سیلاب اما همچنان خطر، دروازه قرآن شیراز را تهدید می کند. این تصویر مربوط به پنجشنبه شب ۲۹ فروردین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha