رابطه زناشویی مانند مسابقه است و شما هرگز نمی‌دانید قرار است برنده باشید یا بازنده. عاشق و علاقه مند شدن می‌تواند به طرز شگفت انگیزی تجربه‌ای رمزآلود با تمام فراز و نشیب‌هایش باشد.

سلامت نیوز: رابطه زناشویی مانند مسابقه است و شما هرگز نمی‌دانید قرار است برنده باشید یا بازنده. عاشق و علاقه مند شدن می‌تواند به طرز شگفت انگیزی تجربه‌ای رمزآلود با تمام فراز و نشیب‌هایش باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، زندگی زناشویی قرار نیست همیشه خوب و خوش باشد و رابطه‌ی شما ناخودآگاه گاهی در معرض تنش و استرس قرار خواهد گرفت و چالش‌هایی خواهید داشت، برخی از این چالش‌ها سخت هستند و برخی دیگر حتی سخت‌تر.

در عین اینکه به شما توصیه می‌کنیم برای رشد و رضایت و آرامش همسرتان همدلی و تلاش کنید، از شما می‌خواهیم خودتان را نادیده نگیرید. چیزهایی هستند که نباید از آنها بگذرید و ارزش بخشش را ندارند. اگر مرد زندگی‌تان این هفت جمله را به شما بگوید باید راه زندگی خود را از او جدا کنید!

تو خیلی حساسی

اگر همسرتان سعی در مجاب کردن شما در موضوعی دارد و حساسیت شما را در موردش نادیده می‌گیرد و اهمیتی به احساس شما نمی‌دهد، پس آدم مناسبی برای‌تان نیست که بتوانید رابطه‌ی عاطفی خوبی با او داشته باشید. شما لایق کسی هستید که نه تنها به احساس شما احترام بگذارد بلکه به حساسیتی که نسبت به جزئیات نشان می‌دهید اهمیت بدهد.

تو هیچی نمی‌دانی

اگر این چیزی است که در بگومگوها با همسرتان از او می‌شنوید، باید بدانید که مرد زندگی‌تان به اندازه کافی انعطاف ندارد تا نظر دیگران را بشنود. او افکار سفت و سختی در مورد خودش در ذهن دارد که به او انگیزه می‌دهد خودش را بهترین بداند. اگر شوهرتان به شما می‌گوید که بیشتر از شما می‌داند تا متقاعدتان کند هر آنچه می‌گوید بپذیرید، یعنی در قلبش هیچ همدلی با شما ندارد.

تو چرا نمی‌توانی شبیه فلان زن باشی؟

شما منجصر بفردید و نیازی ندارید شبیه هیچ کس دیگری باشید. هر کسی به شیوه‌ی خودش بهترین است. شما باید آنقدر اعتماد بنفس داشته باشید که از همه‌ی دنیا ببرید. شما به این حس خوب نسبت به خودتان نیاز دارید. اگر همسرتان شما را با زنان دیگر مقایسه می‌کند یعنی برای‌تان ارزشی قائل نیست. مردی که لایق شما نیست قدر شما را نمی‌داند و مقایسه‌های احمقانه‌ای می‌کند.

کاش مثل عشق سابقم باهوش بودی

شما قرار نیست خلاء یک نفر دیگر را پُر کنید و نبودنش را جبران کنید. شما سزاوار این هستید که جای منحصربفرد خودتان را در قلب مرد زندگی‌تان داشته باشید. اگر شوهرتان از شما می‌خواهد مثل عشق سابقش رفتار کنید آشکارا به شما بی‌احترامی می‌کند. هیچ زنی هرگز دوست ندارد اینگونه با او رفتار شود. ضمنا همسر شما با این رفتارش به شما نشان می‌دهد که دوست‌تان ندارد و جایی در قلبش ندارید. اگر هنوز هم نسبت به زنی که قبل در زندگی‌اش بوده ابراز احساسات می‌کند هر چه زودتر ترکش کنید.

اینقدر با دوستانت ارتباط نداشته باش

اگر شوهرتان سعی دارد معاشرت‌ شما با دوستان‌تان را محدود کند یعنی به شما اطمینان ندارد. یک مرد نباید چنین درخواست‌هایی از زن زندگی‌اش داشته باشد. شما باید آزاد باشید تا با دوستان و اقوام‌تان ارتباط داشته باشید. همسر شما این حق را ندارد که تصمیم بگیرد با چه کسانی دیدار کنید و چه کسانی را نبینید.

یا من را انتخاب کن یا ...

مردی که شما را در چنین موقعیتی قرار می‌دهد لایق‌تان نیست چون شما را تهدید عاطفی می‌کند. چنین مردی شرایطی وحشتناک برای‌تان درست می‌کند و از شما می‌خواهد بین او و عقیده‌تان (یا هر مورد دیگری که برای‌تان مهم است) یکی را انتخاب کنید. او با این رفتار خود نشان می‌دهد می‌خواهد او را به تمام الویت‌های زندگی‌تان ترجیح دهید.

با لقب‌های بدی خطاب‌تان می‌کند

اگر مرد زندگی‌تان حین بحث و بگومگو با القاب بدی خطاب‌تان می‌کند و جنگ زشتی به راه می‌اندازد، یک بار برای همیشه باید او را ترک کنید. شما باید بین «او» و «سلامت روح و روان‌تان» یکی را انتخاب کنید چون باید به سلامت فکری و هیجانی‌تان اهمیت دهید. بهتر است چشمان خود را روی چنین اهانت‌هایی نبندید و به فکر خودتان باشید. یک «نه» محکم به سوء استفاده‌های روحی همسرتان بگویید.

اگر مرد زندگی شما چیزهایی که گفتیم را به شما می‌گوید، او را ترک کنید! هرگز اجازه ندهید کسی با شما جوری رفتار کند که شایسته‌ی یک انسان نیست. به جای اینکه درد بی‌پایانی را تحمل کنید قبل از اینکه کنترل امور از دست‌تان خارج شود یک تصمیم جدی بگیرید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha