رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، نسبت به خرید اینترنتی سمعک هشدار داد و گفت: اغلب این سمعک ها، دست دوم و بعضا خراب هستند.

فروش اینترنتی سمعک های دست دوم/ماجرای سفارش سمعک از خارج

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، نسبت به خرید اینترنتی سمعک هشدار داد و گفت: اغلب این سمعک ها، دست دوم و بعضا خراب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علی قهرمانی،  از نبود تعرفه خدمات سمعک انتقاد کرد و افزود: متأسفانه در زمینه خدمات سمعک، هیچ کاری نکرده‌ایم. زیرا، سمعک مثل عینک طبی نیست که روی چشم بگذاریم و دیگر نیاز به خدمات نداشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات توانبخشی به افراد کم شنوا و ناشنوا، گفت: تعرفه گذاری خدمات سمعک، یکی از مشکلات پیش روی افرادی است که خدمات ارائه می‌دهند و همچنین، نیازمند دریافت خدمات توانبخشی شنوایی هستند.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، با اشاره به شرایط خوب کاشت حلزون شنوایی در کشور، افزود: زیرا، هزینه خدمات کاشت حلزون شنوایی همراه با آن پرداخت می‌شود.

وی اظهارداشت: داشتن تعرفه سمعک، باعث خواهد شد سطح ارائه خدمات کلینیکی ارتقا یافته و موجب افزایش کیفیت خدمات شود.

قهرمانی با انتقاد از بیمه‌ها که در زمینه پوشش خدمات سمعک ورود نمی‌کنند، گفت: سمعک نیازمند بسته خدماتی است، زیرا هزینه‌های خدمات سمعک ۲ برابر قیمت سمعک است.

وی در ادامه از فروش اینترنتی سمعک انتقاد کرد و افزود: متأسفانه در برخی کانال‌های اینترنتی شاهد فروش سمعک‌های دست دوم با چند برابر قیمت هستیم. در حالی که بعضی از این سمعک‌ها، خراب بوده و قابل استفاده نیستند.

قهرمانی در ارتباط با فروش سمعک در خیابان جمهوری تهران که محل عرضه تجهیزات پزشکی است، تاکید کرد: متأسفانه هنوز مشکل خرید سمعک در خیابان جمهوری حل نشده است.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، به خرید سمعک از خارج از کشور اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است اینکه در خارج، سمعک را به فرد نمی‌فروشند. بنابراین سمعک را از مبادی غیر رسمی در خارج از کشور تهیه می‌کنند و به دست بیمار می‌رسد. اما وقتی این نوع سمعک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌بینیم که شماره سریال نشان می‌دهد که در داخل تهیه نشده و نمی‌تواند خدمات پس از فروش بگیرد.

وی تاکید کرد: خرید سمعک می‌بایست متناسب با شرایط بیمار باشد و قرار نیست همه افراد از یک نوع سمعک استفاده کنند.

قهرمانی با اشاره به خرید سمعک با ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: مشکل اصلی، هزینه‌های خدمات و قطعات سمعک است که شامل ارز دولتی نمی‌شود و باعث می‌شود هزینه سمعک بالا برود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha