کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با گذر سامانه بارشی از اواخر وقت روز گذشته دوشنبه تا صبح چهارشنبه دمای هوا از ۴ تا ۸ درجه در سطح کشور کاهش می‌یابد.

کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما/ دمای هوا در شمال غرب و غرب کشور به صفر یا زیر صفر می‌رسد

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با گذر سامانه بارشی از اواخر وقت روز گذشته دوشنبه تا صبح چهارشنبه دمای هوا از ۴ تا ۸ درجه در سطح کشور کاهش می‌یابد.
                                                     
   
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا کوثری  درباره هشدارها درباره کاهش دما گفت: با گذر سامانه بارشی از اواخر وقت روز گذشته دوشنبه تا صبح چهارشنبه دمای هوا از ۴ تا ۸ درجه در سطح کشور کاهش می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: کمینه دمای هوا طی این مدت در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز به صفر و یا حتی به کمتر از آن می‌رسد. بر این اساس با توجه به کاهش دما به محدوده شرایط سرمازدگی و یخ زدگی در مناطق یاد شده به کشاورزان توصیه می شود توصیه های لازم را جهت جلوگیری از یخ زدگی باغات و زمین ها انجام دهند.

کوثری افزود: طی امروز با بارش باران در ارتفاعات و در نقاط سردسیر با بارش برف در شرق مازندران، گلستان، نیمه شمالی خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر می‌باشد پیش بینی می شود. همچنین به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که سرعت باد بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیزشامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، نیز وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha