سیل در 6 استان کشور به بسیاری از مدارس آسیب جدی زد و در روند تحصیل دانش‌آموزان اخلال ایجاد کرد با این حال در شرایطی که یونیسف،در مناطق سیل‌زده دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم.

در مناطق سیل‌زده دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم

سلامت نیوز: سیل در 6 استان کشور به بسیاری از مدارس آسیب جدی زد و در روند تحصیل دانش‌آموزان اخلال ایجاد کرد با این حال در شرایطی که یونیسف،در مناطق سیل‌زده دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،سیل در 6  استان کشور به بسیاری از مدارس آسیب جدی زد و در روند تحصیل دانش‌آموزان اخلال ایجاد کرد با این حال در شرایطی که یونیسف، تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق سیل‌زده ایران را 100 هزار نفر اعلام کرد‌، مسوولان وزارت آموزش و پرورش معتقدند این عدد صحت ندارد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در مدارس مناطق سیل‌زده گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در کلاس‌های درس خود هستند و هیچ بازمانده از تحصیلی نداریم. رضا مددی به ایلنا گفت: آمار اعلام شده از سوی یونیسف درست نیست، در حال حاضر دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در کلاس‌های درس خود هستند.

در استان‌های لرستان و گلستان هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزش خارج نیست و مدارس برخی از مناطق خوزستان نیز از شنبه همین هفته آغاز به کار کردند. وی ادامه داد: طبیعتا روستاهایی هستند که بطور کل تخلیه شده‌اند و هنوز هم مردم به آنجا برنگشته‌اند، اما برای افرادی که از روستای خود رفته‌اند، نیز خدمات آموزشی در نظر گرفته‌ایم. البته زمانی که مردم به محل زندگی خود بازگردند، مدارس‌شان نیز بازگشایی خواهد شد.

مددی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای پوشش دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده سیاست‌گذاری‌های خود را دارد، گفت: طبق سیاست‌گذاری‌هایی که آموزش و پرورش در نظر گرفته، هر دانش‌آموزی در هر جایی که هست‌، می‌تواند به نزدیک‌ترین مدرسه‌ محل سکونت (دایم یا موقت) خود مراجعه کند و به کلاس درس برود. اینکه ما می‌گوییم هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزشی بیرون نیست به این معناست. این موضوع به مدارس استان‌های سیل‌زده نیز ابلاغ شده تا از دانش‌آموزان درگیر سیل حمایت کنند و آنها را تحت پوشش قرار دهند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در مدارس مناطق سیل‌زده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که استان‌ها انجام داده‌اند، دانش‌آموزان مستقر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری باید با سرویس ایاب و ذهاب رایگان به نزدیک‌ترین مدارس بروند. وقتی ستاد مدیریت بحران روستاها را تخلیه می‌کند، طبیعتا همه مردم جابه‌جا می‌شوند و مردم را به اردوگاه یا شهر و روستاهای نزدیک منتقل می‌کنند.

اگر دانش‌آموزان در اردوگاه مستقر هستند آموزش و پرورش باید در اردوگاه به آنها خدمات بدهد و اگر در شهرهای و روستا نزدیک مستقر شده‌اند باید همانطور که گفتم به نزدیک‌ترین مدرسه بروند. از طرفی استانداری اجازه نمی‌دهد مردم تا زمانی که روستاهایشان درگیر آبگرفتگی و سیل است به آن محل برگردند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم، گفت: مهم‌ترین اقدام برای ما ارایه خدمات آموزشی است، حال این خدمات آموزشی می‌تواند یا در محل زندگی افراد یا در محل اسکان موقت صورت بگیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سند تحول گفت: خدمت‌رسانی به روستاهایی که آسیب دیده‌اند، امکان پذیر نیست و ستاد بحران هم اجازه ورود به آن مناطق را نمی‌دهد. هر زمان که مردم به روستا برگشتند، خدمات آموزشی در محل را به آنها ارایه خواهیم داد، در هر صورت آموزش و پرورش موظف است به همه دانش‌آموزان خدمات بدهند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: وضعیت روستاها تحت اختیار ما نیست و ستاد مدیریت بحران در مورد آنها تصمیم می‌گیرد، اما آموزش و پرورش همه نیروهای خود را بسیج کرده تا تمام خدماتش را در هر نقطه‌ای که هستند، ارایه دهد.

اظهارات مددی در حالی است که محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش هم در دو توییت پشت سر هم در این باره نوشت: ظاهرا دفتر یونیسف در ایران آماری از بازماندگان از تحصیل به خاطر سیل منتشر کرده است که از اساس ناصحیح است. به غیر از معدود مواردی در خوزستان که به دلیل اسکان هموطنان سیل زده در مدرسه هنوز امکان تشکیل کلاس فراهم نشده است، در سایر مناطق و استان‌ها با همت معلمان عزیز، دانش‌آموزان با روش‌هایی مثل سرویس ایاب و ذهاب رایگان، کانکس، کلاس‌های ویژه و… مشغول تحصیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha