سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

در فروردین ماه امسال مردم حدود ۵۰ درصد بیشتر از همین ماه در سال گذشته برای تامین کالا و خدمات خود هزینه کردند. برای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها این رقم تا ۸۴ درصد افزایش پیدا می‌کند.

هزینه‌های مردم چقدر بالا رفته است؟

سلامت نیوز:در فروردین ماه امسال مردم حدود ۵۰ درصد بیشتر از همین ماه در سال گذشته برای تامین کالا و خدمات خود هزینه کردند. برای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها این رقم تا ۸۴ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اعلام تورم در اولین ماه سال جاری نشان از ادامه روند رو به رشد آن داشت؛ به طوری که در ۱۲ ماهه به ۳۰.۶ دهم درصد رسیده بود که در مقایسه با اسفند ماه ۳.۷ درصد افزایش یافته بود. همچنین در مقایسه با فروردین سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۴ درصد رشد داشت که نشان داد خانوارهای ایرانی تا این رقم بیشتر از سال ۱۳۹۷ برای خرید مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

اما جزئیات تغییرات تورم در بین ۱۲ گروه کالا و خدمات از این حکایت دارد که شاخص در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۸۴.۴ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش دارد که برای ۱۲ ماه منتهی فروردین به ۴۳.۵ درصد می‌رسد.

در بین خوراکی‌ها گروه گوشت قرمز و سفید با ۱۱۶ درصد و گروه گوشت قرمز و ماکیان با ۱۱۷ درصد و همچنین سبزیجات با ۱۵۷ درصد بالاترین تورم را در فروردین امسال نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

دخانیات نیز با ۱۲۳ درصد جزو گروه‌های کالایی است که در رده بالای تورم قرار دارد. در سایر بخش‌ها نیز مردم برای مسکن ۲۴.۸ و اجاره ۲۸.۷ در ماه ابتدایی امسال بیش از ماه مشابه سال قبل هزینه کرده‌اند.

اما در بخش خدمات حمل و نقل با ۵۲.۵، مبلمان و لوازم خانگی با ۸۰.۱ و همچنین تفریح و سرگرمی با ۷۲ درصد جزو گروه‌هایی هستند که تورم بالایی داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha