نایب رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: افزایش حقوق بیش از ۳۰ درصد با تعرفه ۱۰ درصدی جبران نمی‌شود که این مشکل برای پزشکانی که نسخه نویس هستند، بیشتر دیده می‌شود.

مشکل پزشکان نسخه نویس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه ها

سلامت نیوز:نایب رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: افزایش حقوق بیش از ۳۰ درصد با تعرفه ۱۰ درصدی جبران نمی‌شود که این مشکل برای پزشکانی که نسخه نویس هستند، بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مصطفی انوری، در حاشیه برگزاری سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در مرکز همایش‌های رازی، با بیان اینکه استقبال از کنگره امسال نیز مانند سال‌های گذشته خوب بود و ۷۰۰ نفر ثبت نام داشتیم، اظهار داشت: بیماری‌های شایع، سمپوزیوم‌ها و معرفی کیس از جمله برنامه‌های کنگره امسال است.

وی با اشاره به اینکه بررسی مشکلات صنفی جامعه متخصصین داخلی از دیگر بخش‌های کنگره است، افزود: عدم تطابق بین درآمد و هزینه‌های پزشکی از جمله مشکلات این عرصه است که با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم، هیچ گونه سنخیتی باهم ندارند.

نایب رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی با تاکید به اینکه دخل و خرج تطابق ندارند ادامه داد: علت این مشکل به عدم تفکر تصمیم گیرنده‌ها مربوط می‌شود که گویا در جامعه زندگی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: افزایش حقوق بیش از ۳۰ درصد با تعرفه ۱۰ درصدی جبران نمی‌شود که این مشکل برای پزشکانی که نسخه نویس هستند، بیشتر دیده می‌شود.

انوری گفت: از دیگر مشکلات صنفی جامعه متخصصین داخلی این است که برخی از انجمن‌ها که رده‌های بالای وزارت بهداشت نفوذ دارند نمی‌گذارند متخصصین داخلی، آنچه را که آموزش دیده‌اند انجام دهند.

وی با تاکید به اینکه متخصص داخلی طی دوره چهار ساله رزیدنتی آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی و…، را آموزش می بیند ولی اجازه فعالیت در این عرصه‌ها را ندارد، یادآور شد: متأسفانه سازمان‌های بیمه گر به شدت با این مسئله مقابله می‌کنند در حالی که اگر کوریکولوم تصویبی وزارتخانه را اجرا نمایند، حقی از متخصصین داخلی ضایع نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha