چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 269220

نتایج مطالعات اخیر محققان کلینیک مایو در روچستر نشان می‌دهد رژیم غذایی مملو از گیاهان، خطر نارسایی قلبی را تا 41 درصد کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی گیاهی خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:  نتایج مطالعات اخیر محققان کلینیک مایو در روچستر نشان می‌دهد رژیم غذایی مملو از گیاهان، خطر نارسایی قلبی را تا 41 درصد کاهش می‌دهد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این مطالعه رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان با رژیم غذایی حاوی مواد سرخ‌شده و فراوری شده و مملو از نوشیدنی‌های شیرین مقایسه شده است و نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی مواد گیاهی خطر بروز نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد.


به گرزارش پایگاه خبری یورک الرت،نارسایی قلبی یا نارسایی مزمن قلب زمانی رخ می‌دهد که قلب نمی‌تواند جریان خون کافی در اختیار اعضای بدن قرار دهد. با توجه به شیوع چاقی و زندگی کم‌تحرک، تعداد افراد مبتلا به نارسایی قلبی رو به افزایش است و متخصصان همواره به دنبال استراتژی‌های جدید برای کاهش این عارضه هستند و بر ترک سیگار، مدیریت فشار خون، کاهش وزن و رژیم غذایی سالم تکیه دارند.


محققان برای بررسی تاثیر رژیم غذایی بر سلامت قلب و عروق و سکته مغزی پنج رژیم غذایی مختلف را مورد بررسی قرار دادند؛ رژیم اول شامل گوشت قرمز، پاستا، پیتزا، غذاهای مکزیکی و فست فود بود. رژیم غذایی دوم پایه گیاهی داشت و متشکل از انواع سبزیجات، میوه، حبوبات و ماهی بود. رژیم سوم بر مبنای چربی و شیرینی قرار داشت و شامل انواع دسرهای شیرینی، شکلات، شکر، نان و صبحانه‌های شیرین بود. رژیم چهارم که رژیم جنوبی نام داشت متشکل از غذاهای سرخ‌شده، فرآوری شده، چربی و نوشیدنی‌های شیرین بود و در رژیم پنجم، افراد علاوه بر انواع سالاد و سس، از نوشیدنی های الکلی استفاده کردند.
این مطالعه حدود هشت سال به طول انجامید و نتایج آن نشان داد میزان نارسایی قلبی در گروهی که رژیم غذایی حاوی گیاهان داشتند، 41 درصد کمتر بود و گروهی که رژیم جنوبی داشتند، بیشترین میزان نارسایی قلبی را داشتتند. این افراد با شاخص توده بدنی و فشار خون بالا و مشکلاتی از این دست مواجه شدند.
این مطالعه بیش از پیش تاثیر رژیم غذایی بر سلامت سیستم عروقی و قلب را نشان می‌دهد و بر رژیم غذایی سالم برای اجتناب از بیماری های قلبی تاکید دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of the American College of Cardiology منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha