عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: احتمال بیوتروریسم بودن حمله ملخ های مهاجر وجود دارد و باید این احتمال توسط فائو بررسی شود.

احتمال بیوتروریسم بودن حمله ملخ‌های مهاجر وجود دارد

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: احتمال بیوتروریسم بودن حمله ملخ های مهاجر وجود دارد و باید این احتمال توسط فائو بررسی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی اکبری  در مورد هجوم ملخ های مهاجر به برخی استان های کشور، گفت: استان های جنوبی در معرض خطر حمله گسترده ملخ های مهاجم قرار دارند و این ملخ ها از سمت صحرای عربستان سعودی وارد کشور شده اند و به دلیل سرعت بالای تخم ریزی پتانسیل بالایی برای تخریب کامل مزارع دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هجوم ملخ های صحرایی به کشور موضوع جدیدی نیست، افزود: بارها شاهد این اتفاق بوده ایم البته اعتبارات لازم باید برای مبارزه با این حشرات مهاجر سریع تر تخصیص یابد.

احتمال بیوتروریسم بودن ملخ های مهاجر وجود دارد

وی با تاکید بر اینکه احتمال بیوتروریسم بودن حمله ملخ های مهاجر وجود دارد، ادامه داد: در نشست اخیر کمیسیون کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را مطرح کردم البته این احتمال باید توسط فائو بررسی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: سمپاشی یکی از اقدامات و راهکارهای مناسب پیشگیرانه بوده که این مهم در استان فارس مورد توجه قرار گرفته البته هشدارها و اخطارهای محلی نیز داده شده است.

ملخ از گذشته به عنوان منبع تغذیه ای در برخی مناطق محسوب می شود

اکبری در مورد خوردن ملخ در برخی مناطق، گفت: ملخ از گذشته در میان مردم جنوب کشور از جمله شرق استان فارس، سواحل بوشهر و بخش هایی از خوزستان به عنوان منبع تغذیه ای محسوب می شود و خوردن آن از نظر شرعی و بهداشتی مشکلی ندارد.

بی توجهی عربستان نسبت به مبارزه با ملخ های مهاجر باید توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد بی توجهی عربستان نسبت به مبارزه با ملخ های مهاجر، گفت: این موضوع باید از طریق نماینده ایران در فائو و وزارت امور خارجه بررسی و پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha