مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ورود دستجات پروازی از کشور یمن به عمان (امروز) از سوی مرکز کنترل ملخ فائو و کشور عمان اعلام شده است که احتمال ورود دستجات پروازی جدید از کشور عمان طی روزهای آتی به مناطقی از شهرستانهای چابهار، کنارک، زرآباد، جاسک ، سیریک، میناب و بندرعباس، جازموریان وجود دارد چرا که پوشش گیاهی در عمان درحال خشک شدن می باشد.

موج جدید ورود ملخ‌های صحرایی در راه سیستان و بلوچستان

سلامت نیوز:مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ورود دستجات پروازی از کشور یمن به عمان (امروز) از سوی مرکز کنترل ملخ فائو و کشور عمان اعلام شده است که احتمال ورود دستجات پروازی جدید از کشور عمان طی روزهای آتی به مناطقی از شهرستانهای چابهار، کنارک، زرآباد، جاسک ، سیریک، میناب و بندرعباس، جازموریان وجود دارد چرا که پوشش گیاهی در عمان درحال خشک شدن می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، غلامحسین تیموری افزود: تمامی بهره برداران و کشاورزان مراقب باشند و به محض مشاهد ملخ مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهادکشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند.

تیموری هم‌چنین در ادامه سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان را 15 هزار و 290 هکتار عنوان کرد.

وی افزود: دسته‌های پرتراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند .

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت، شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به استان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد، فراهم شده است.

وی به منظور مبارزه بهنگام با ملخ صحرایی مهاجر، احداث باندهای پروازی بیشتر جهت هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان و محدوده جازموریان و تخیصص اعتبار لازم جهت تداوم مبارزه با این آفت خطرناک را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha