شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 269343

فصل بهار برای افرادی که از آلرژی رنج می‌برند چندان خوشایند نیست زیرا با بروز و تشدید علائمی همچون گلودرد، سرفه و آبریزش بینی همراه است.

چرا مبتلایان به آلرژی‌ فصلی دچار سردرد می‌شوند؟

سلامت نیوز:فصل بهار برای افرادی که از آلرژی رنج می‌برند چندان خوشایند نیست زیرا با بروز و تشدید علائمی همچون گلودرد، سرفه و آبریزش بینی همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، علاوه بر سرفه، آبریزش بینی و گلودرد ممکن است مبتلایان به آلرژی فصلی با نشانه دیگری نیز مواجه شوند که سردرد است. سردرد می‌تواند از دلایل مختلف ناشی شود و به همین دلیل تشخیص اینکه سردرد به آلرژی فصلی مرتبط است یا از عامل دیگری ناشی شده، مشکل است.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد آلرژی می‌تواند موجب بروز سردرد شود که با درد شدید بخصوص در ناحیه سینوس‌ها همراه است. به گفته پزشکان آلرژن‌ها یا مواد حساسیت‌زا موجب التهاب در بینی می‌شوند. زمانی‌که بینی دچار احتقان می‌شود، التهاب می‌تواند به سینوس‌ها راه پیدا کند. انباشت التهاب در سینوس‌ها موجب سردرد می‌شود.

همچنین به گفته پزشکان آمریکایی، آلرژی‌ها موجب گرفتگی و کیپ شدن گوش‌ها می‌شود که می‌تواند با سردرد همراه باشد.

پزشکان همچنین در مورد تشخیص سردردهای مرتبط با آلرژی فصلی به زمان شروع این سردردها اشاره می‌کنند. درصورتی‌که سردرد به‌طور ناگهانی و در زمان شروع فصل آلرژی آغاز شود می‌توان به سردردهای ناشی از آلرژی مشکوک شد. علاوه بر این لازم است در کنار سردرد علائم دیگر را نیز در نظر گرفت. درصورتی‌که سردرد به دلیل آلرژی فصلی باشد فرد به علائم دیگری همچون عطسه و خارش چشم‌ها نیز دچار می‌شود.

به گزارش  سایت پریونشن، این شکل از سردردها با مصرف قرص‌های مسکن همچون ایبوپروفن رفع نمی‌شود. به‌طور کلی پزشکان استفاده از اسپری‌های بینی از قبیل فلوتیکازون را توصیه می‌کنند. هرچند تاثیرگذاری این داروها به زمان نیاز دارد و سردرد را به‌سرعت درمان نمی‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha