دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور معتقد است؛ معلولان خیلی به فکر استخدام دولتی نباشند و بر مهارت‌آموزی، کسب و کارهای خرد و تدریس تکیه کنند.

معلولان خیلی به فکر استخدام دولتی نباشند!

سلامت نیوز:معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور معتقد است؛ معلولان خیلی به فکر استخدام دولتی نباشند و بر مهارت‌آموزی، کسب و کارهای خرد و تدریس تکیه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،معلولیت به معنای محرویت نیست و هیچ انسانی به دلیل داشتن نقص یا کاستی جسمی از حقوق انسانی و بشری خود محروم نمی‌شود و هیچ فرد دیگری هم حق ندارد که حقوق و کرامت شخص دارای معلولیت را خدشه‌دار کند.

همه افراد جامعه مسوولیت دارند که با حفظ کرامت انسانی معلولان، حقوق آنان را رعایت کنند و کاملا طبیعی است که جامعه نیز برای دسترسی افراد دارای معلولیت به حقوق و جایگاه انسانی شان باید راهکارهای مناسب و سهولت‌های لازم را فراهم کند، اما متاسفانه نگاه دولتمردان و مسوولان به این قشر از جامعه کمرنگ است.

حسین نحوی‌نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، به ایلنا گفت: مشکل اساسی معلولان کشور این است که فکر می‌کنند، دولت سالی یک میلیون استخدام می‌کند و۳۰ هزار آن سهم معلولان است، درصورتی که ممکن است کل استخدام‌ها در کشور در سال ۱۰۰۰ مورد باشد اما سهمیه معلولان 30 نفر است که اگر بین استان‌های کشور تقسیم شود، در هراستان یک نفر استخدام می‌شود و کسی هم عملا متوجه نمی‌شود.

به همین علت است که می‌گوییم معلولان خیلی به فکر استخدام دولتی نباشند و بر مهارت‌آموزی، کسب و کارهای خرد و تدریس تکیه کنند، حتما نیاز نیست که فرد پا داشته باشد تا بتواند روان شناس خوبی باشد.

او افزود: با خانه نشستن به کسی کار نمی‌دهند، معلولان هم باید به دنبال کار باشند، آنها باید در آزمون شرکت کنند و بعد در اولویت قرار گیرند، آنها فکر می‌کنند سازمان بهزیستی یک کارخانه تولید کار دارد و می‌تواند همه را استخدام کند، درصورتی که ما نمی‌توانیم یک میلیون نفر را استخدام کنیم.این استدلال نادرست است که همه معلولان باید در بهزیستی کار کنند به عنوان مثال مگر ممکن است، همه افرادی که بیمار هستند در وزارت بهداشت کار کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha