دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: برابر آخرین آمار استخراج شده؛ بر اثر وقوع سیل هفت هزار کارگر بخش های مختلف استان بیکار شدند.

سیل گلستان چند کارگر را بیکار کرد؟

سلامت نیوز:  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: برابر آخرین آمار استخراج شده؛ بر اثر وقوع سیل هفت هزار کارگر بخش های مختلف استان بیکار شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سعید مازندرانی یکشنبه در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید گلستان شامل کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه اظهار داشت که از این تعداد سه هزار نفر در بخش های صنعتی و چهار هزار کارگر دیگر در بخش قالی بافی استان دچار آسیب و خسارت ناشی از بیکاری شده اند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کارفرمایان و سرمایه گذاران گلستان نیز که سرمایه های مادی و معنوی خود را وارد عرصه خدمت کرده اند، دچار خسارت شده اند و همه گروه های تولیدی استان نیازمند حمایت ویژه دولت هستند.

وی گفت: دولت پارسال ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید و سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای سه هزار و ۹۰۰ طرح از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری به کارآفرینان استان گلستان پرداخت کرد که تاثیر خوبی در ایجاد شغل داشت.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه عدم تعادل و هماهنگی بین گروه های کارگری و کارفرمایی مشکلاتی به وجود می آورد که همه از آن آسیب می بینید، اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور، وقوع سیلاب باعث آسیب جدی به جامعه تولیدی و کارگری شده که باید با تدبیر شرایط را مدیریت کرد.

مازندرانی گفت: در برخی بنگاه های اقتصادی گلستان چند ماه حقوق کارگران عقب افتاده اما نگذاشته اند تا چرخ تولید از کار بیفتد و همواره در محل کار خود حضور دارند.

گفتنی است شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفرهفته گذشته خود به گلستان اعلام کرد دولت اعتبار پرداخت حقوق بیکاری کشاورزان و کارگرانی را که در سیل شغل خود را از دست داده اند؛ پرداخت می کند.

طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به ایرنا، خسارت اولیه سیلاب و آبگرفتگی های اخیر به بخش صنعت استان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

این میزان خسارت به واحدهای فعال و زیرساخت های شهرک صنعتی آق قلا، هشت واحد تولیدی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان، یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس و ۱۰ هزار بافنده فرش دستباف در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس وارد شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha