چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 269794

اگر خودتان را دوست‌داشتنی نپندارید شک به نامزدتان در جانتان ریشه می‌دواند. اغلب حتی نامزدتان عامل حسادت نیست بلکه این ترس‌هایتان است که حسادت به بار آورده است.

لطفاً به نامزد من نزدیک نشو

سلامت نیوز: اگر خودتان را دوست‌داشتنی نپندارید شک به نامزدتان در جانتان ریشه می‌دواند. اغلب حتی نامزدتان عامل حسادت نیست بلکه این ترس‌هایتان است که حسادت به بار آورده است.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از کاربران تبیان نوشت: یکسال است که نامزد کرده ام و روی ارتباط نامزدم با سایر خانم ها بسیار حساس شده ام مخصوصاً زمانیکه می بینم در حضور من با بقیه خانم ها بسیار صمیمی و گرم است و برای آنها بسیار احترام قائل می شود حس خوبی ندارم و فکر می کنم حتماً آنها برای همسرم از من جذابتر هستند و نمی توانم خودم را کنترل کنم و حسادتم گل می کند. چطور این حسم را با همسرم در میان بگذارم؟


پاسخ مشاور

حدی از حسادت و حساسیت نسبت به همسر در همه خانمها وجود دارد ولی با توجه به توضیحات شما تصور می کنم شدت این حساسیت در شما بیشتر است. توصیه می کنم  حسادت تان را انکار نکنید و سعی به مبارزه با آن کنید. اصولاً حسادت حاصل ترس برای از دست دادن شریک زندگی است و رابطه نزدیکی با عزت نفس پایین دارد و هر چند قبول این امر آسان نخواهد بود، اما شما فقط وقتی می توانید مشکل را حل کنید که این حس را در درون تان بپذیرید.

 یکی از بزرگ ترین اشتباهات، مخفی کردن بددلی و حسادت هنگامی است که آن را شدیداً احساس می کنید.

راه های کاهش حسادت:
کاهش ناامنی و عدم اطمینان
  اگر شما در ارتباط با همسرتان احساس ناامنی می کنید، به احتمال بسیار به همسرتان شک می کنید. هدف شما باید این باشد که هر کاری که لازم است انجام دهید تا این احساس را نداشته باشید. هنگامی که هدف شما اجتناب از ناامنی باشد، قادر خواهید بود با اشتباهات و استنباط نادرست برخوردی مناسب کنید. مهم است مشخص کنید مشتاق به انجام چه کاری هستید و چه کاری را نمی خواهید انجام دهید.

  از خودتان بپرسید در مورد چه چیز احساس ناامنی می کنید.
آیا احساس می کنید زیبا یا جذاب نیستید؟ آیا به عشق و علاقه ی همسر خود شک دارید؟ وقتی دریافتید چه مسئله ای شما را ناراحت می کند، بهتر می توانید با ترس های خود مقابله و این سوال را مطرح کنید که آیا ترس های شما واقعی هستند یا نه. خیلی عادی است در رابطه ای که علاقه ی ما بیشتر از طرف مقابل است و اگر مراوده نیز ایده آل نباشد یا طرف مقابل قادر به بیان علاقه نباشد، به راحتی احساس ناامنی ایجاد می شود.

یكی از مهم‌ترین قدم‌ها برای دور شدن از حس حسادت این است كه اعتماد به‌نفس‌تان را تقویت كنید.

اگر خودتان را دوست‌داشتنی نپندارید شک به نامزدتان در جانتان ریشه می‌دواند. حتی نامزدتان عامل حسادت نیست بلکه این ترس‌هایتان است که حسادت به بار آورده است.

اعتماد به نفس تان را بالا ببرید
بیشتر بددلی ها از عدم اعتماد به نفس ایجاد می شود. بهترین راه جلوگیری از این احساس مخرب بالا بردن اعتماد به نفس است. افرادی که حسادت شدید دارند غالبا بسیار در روابط سرمایه گذاری کرده اند و هویت خود را در محبت همسر می بینند.


 چند توصیه برای بالا بردن اعتماد به نفس
پس یكی از مهم‌ترین قدم‌ها برای دور شدن از حس حسادت این است كه اعتماد به‌نفس‌تان را تقویت كنید. هر كاری كه از دست‌تان برمی‌آید، انجام دهید تا اعتماد به نفس‌تان به تدریج بیشتر و بیشتر شود. به‌طور مثال می‌توانید از همین امروز تصمیم بگیرید كه در یک یا چند زمینه مختلف متخصص شوید، ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید و با یادآوری موفقیت‌های خوب گذشته سعی كنید آنها را با انگیزه بیشتر تكرار كنید. وقتی نسبت به خودتان اعتماد به نفس كافی ندارید، توانایی و امكاناتتان را دست‌كم می‌گیرید و به دیگران حسادت می‌كنید. سعی کنید توانایی‌های‌تان را بشناسید. در گام بعدی خودتان را از گذشته بیشتر دوست داشته باشید و به وجودتان بها دهید. با كمی فكر كردن حتماً می‌توانید  خودتان را بهتر بشناسید و  توانایی‌های‌تان را به اوج برسانید. مدام به خودتان بگویید: «من هم می‌توانم با سعی و كوشش به هر چه می‌خواهم برسم. دلیلی ندارد حسادت كنم.» در راه رسیدن به خواسته‌های معقول تمام تلاش‌تان را به كار ببرید و حسابی عزم‌تان را جزم كنید. حسادت در افرادی بیشتر ایجاد می‌شود كه به جای پرورش توانایی‌های خود، مدام زندگی دیگران را جست‌وجو می‌كنند تا ببینند زندگی آنها چه نتایجی داشته است. اگرخودتان را فردی توانا بدانید، به دست‌یافته‌های دیگران حسادت نمی‌كنید.

زمانی که خودتان به نقاط قوتتان واقف شوید در خواهید یافت که نامزدتان چرا عاشقتان شده و با شما ازدواج کرده است.

 نگاهی به همه ی چیزهایی که موجب حسادت و بددلی شما می شود بیندازید و از خود بپرسید خطر تا چه حد واقعی است؟

 چطور خودمان را بهتر بشناسیم؟
هرگز شخصیت خود را آنقدر پایین نیاورید که از شوهرتان بپرسید: «فلان زن در فلان مجلس به نظر تو چطور بود؟» بیان همین موضوع، حساسیت و آسیب پذیری شما را به همسرتان نشان خواهد داد. اگر حس می‌کنید که طرف مقابل‌تان کاری می‌کند که حسادت شما را به‌دنبال دارد، می‌توانید حس خود را بیان کنید و منطقی با او حرف بزنید. می‌توانید با شوخی، سیاست‌مدارانه یا به‌طور مستقیم حرف خود را بزنید؛ البته به‌شرط آنکه محترمانه باشد. اگر شوخ‌طبع هستید، می‌توانید درباره‌ی انجام فلان کار از سوی طرف مقابل‌تان که چقدر حسادت شما را شعله‌ور کرده شوخی کنید. همین‌طور که حرف‌تان را می‌زنید بخندید، چون خنده باعث می‌شود فشار از روی موضوع برداشته شود و پیام‌تان را به‌خوبی منتقل کنید. وقتی سیاست به‌خرج می‌دهید، می‌توانید به او بفهمانید که خیلی دوستش دارید و می‌دانید که هرگز نمی‌خواهد کاری کند که حسادت شما را برانگیزد. اگر آدم رُکی هستید، بگویید که به او اعتماد دارید، اما نمی‌توانید احساسات خود را کنترل کنید و دوست دارید او هم به احساسات شما توجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha