سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

مرد افغانستانی که به اتهام قتل یک زن به قصاص محکوم شده بود با رضایت خانواده مقتول از اعدام رهایی یافت.

قاتل زن بدنام افغانستانی اعدام نمی شود

سلامت نیوز:مرد افغانستانی که به اتهام قتل یک زن به قصاص محکوم شده بود با رضایت خانواده مقتول از اعدام رهایی یافت.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: رسیدگی به این پرونده از ششم فروردین سال ۹۲ در حالی شروع شد که مأموران پلیس جسد زن جوانی را که در خانه‌اش به قتل رسیده بود پیدا کردند. در تحقیقات اولیه کارآگاهان دریافتند وی افغانستانی بوده و روابط مشکوکی نیز با مردان بیگانه داشته است.

به‌دنبال کنترل خط تلفن همراه مقتول خیلی زود مشخص شد که گوشی وی توسط مردی افغانستانی سرقت شده است. هنگامی که گل محمد دستگیر شد او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که روز حادثه من و دوستم با او درگیر شدیم برای همین تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم. من پاهای زن را گرفتم و دوستم با روسری او را خفه کرد بعد در را بستیم و کلید را نیز بیرون انداختیم و از محل جنایت گریختیم.

به‌دنبال اظهارات این متهم، همدستش نیز دستگیر شد. پس از محاکمه آنها در دادگاه کیفری استان تهران، متهم به قتل به قصاص و گل محمد به اتهام معاونت در قتل به حبس محکوم شدند. در حالی که این حکم برای تأیید به دیوانعالی ارسال می‌شد متهمان توانستند با جلب رضایت اولیای دم وپرداخت دیه از قصاص نجات پیدا کنند.

بدین ترتیب بار دیگر این دو متهم در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی تولیت و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند تا از نظر جنبه عمومی محاکمه شوند.

پس از تفهیم اتهام، متهم ردیف اول به پنج سال حبس و گل محمد به دو سال حبس و به‌خاطر سرقت گوشی به ۷۴ضربه شلاق محکوم شدند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha