چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
 سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر میزان تخت‌های ویژه كشور 5 درصد تخت‌های بیمارستانی است و امسال هزار تخت مراقبت ICU دیگر در سطح كشور اضافه می‌شود.

به گزارش فارس، حسن امامی رضوی در مراسم ششمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های بیمارستانی كه صبح امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار داشت: رشته بیهوشی از رشته‌های پر استرس علوم پزشكی است. این افراد در مراحل حساس با بیماران ارتباط پیدا می‌كنند و به اقدامات مهمی دست می‌زنند كه جان بیماران به آن وابسته است لذا باید استرس زیادی در تحمل كنند.

وی افزود: برای مدیریت این استرس باید برنامه ویژه‌ای برای دستیاران مراقبت‌های ویژه داشته باشیم كه این كار نیاز به برنامه‌ریزی جامع و مشاوره‌های روانشناختی لازم دارد.

امامی رضوی تصریح كرد: در گذشته از خدمات مراقبت‌های ویژه غفلت می‌شد اما با پیشرفت علوم پزشكی نیاز به این تخت‌ها افزایش بیشتری یافت.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر 5 درصد تخت‌های كشور تخت مراقبت‌های ویژه هستند كه باید تا پایان برنامه پنجم به 7.5 درصد برسد.

امام رضوی خاطرنشان كرد: در سال 90 هزار تخت مراقبت‌های ویژه به وضعیت كنونی افزوده می‌شود. اما باید در نظر داشت كه استانداردهای جهانی در این زمینه بین 7.5 تا 10 درصد كل تخت‌های بیمارستانی است كه قرار است تا سال 95 به 10 درصد برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha