همیشه ژن‌هایتان نیستند که می‌توانند موهای درخشان و سالم، با تارهای محکم و بلندی را روی سرتان بنشانند. سبک زندگی، عادات هر روزه و خورد و خوراکتان، گاهی بیشتر از ژن‌های شما بر سلامت و شادابی موهایتان تاثیر می‌گذارد.

مـوهایتان مثل جارو خشن شده‌اند؟

سلامت نیوز: همیشه ژن‌هایتان نیستند که می‌توانند موهای درخشان و سالم، با تارهای محکم و بلندی را روی سرتان بنشانند. سبک زندگی، عادات هر روزه و خورد و خوراکتان، گاهی بیشتر از ژن‌های شما بر سلامت و شادابی موهایتان تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر نگران ریزش بیش از اندازه موهایتان هستید یا از خشن و ضعیف بودنشان خسته ‌شده‌اید، ادامه این مطلب را بخوانید. نکند شما هم این اشتباهات را هر روز تکرار می‌کنید؟

برس‌تان را اشتباه انتخاب کرده‌اید؟
برس‌های پلاستیکی شاید رنگارنگ و ارزان‌قیمت باشند، اما به سلامت موهایتان آسیب می‌زنند. برای حفظ سلامت تارهای مویتان، بهتر است از برس‌های چوبی استفاده کنید یا اینکه سراغ انواع فلزی آن بروید. البته مراقب باشید که وقت شانه‌کردن مو، برس را روی پوست سرتان نکشید.
 
هر روز موهایتان را شامپو می‌کنید؟
شاید در روزهای گرم، چاره‌ای جز هر روز دوش گرفتن نداشته باشید، اما اگر بیشتر از سه‌ بار در هفته به موهایتان شامپو بزنید، بعد از مدتی موهایی آسیب‌دیده و ضعیف روی سرتان باقی خواهد ماند. شاید لحظه‌ای بعد از شست‌و‌شو، احساس کنید موهایتان براق و درخشان شده‌اند، اما مطمئن باشید که حاصل این کار در درازمدت، کدر و خشن شدن موهاست.
 
موهایتان را محکم می‌بندید؟
موهای بلندی که محکم بسته می‌شوند، خیلی زود آسیب می‌بینند. شما با این عادت هر روزه، حتی به فولیکول موهایتان آسیب می‌زنید و باعث نازک و ضعیف‌شدن تارهای مویتان می‌شوید. بهتر است به‌جای این کار، موهایتان را با کلیپس جمع کنید یا آن‌ها را روی شانه‌هایتان بریزید.
 
جز شامپو چیزی به موهایتان نمی‌زنید؟
تصور نکنید کسانی که موهایی سالم و زیبا دارند، آن‌ها را به حال خود رها می‌کنند. اسپری‌کردن روغن‌هایی مثل روغن آرگان روی مو، استفاده از ماسک‌های بعد از حمام و کمک‌گرفتن از ماسک‌های بعد از شست‌وشو، طراوت موهایتان را بیشتر می‌کند.
 
بیش از حد موهایتان را چرب می‌کنید؟
گفتیم که اسپری‌کردن روغن‌های مخصوص روی مو، به طراوت آن‌ها کمک می‌کند، اما اگر در این کار افراط کنید، به موهایتان آسیب خواهید رساند. چرب‌کردن کامل موها با روغن زیتون فراوان، حالت دادن موها با ژل‌های سنگین و... می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.
 
زیاد زیر آفتاب می‌ایستید؟
موهای شما هم درست مانند پوستتان باید در برابر آفتاب محافظت شوند. اگر قرار است ساعات طولانی زیر نور خورشید فعالیت کنید، حتما یک کلاه مناسب روی سرتان بگذارید تا از موهایتان در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند.
 
غذای مفید نمی‌خورید؟
برای داشتن موهای سالم، باید رژیم غذایی سالمی را هم انتخاب کنید. مصرف سبزیجات برگ‌سبز مثل اسفناج، خوردن غذاهای حاوی امگا3 مثل ماهی، مصرف ترکیبات آنتی‌‌اکسیدانی موجود در میوه و سبزیجات بنفش و قرمز و داشتن رژیم غذایی متنوع که سهم قابل‌قبولی از حبوبات، سبزیجات، گوشت قرمز و تخم‌مرغ در آن وجود دارد، می‌تواند موهایتان را سالم و شاداب نگه‌ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha