مدیرکل بهزیستی استان تهران از افزایش تسهیلات و وام قرض‌الحسنه در ارتباط با اشتغال مددجویان دستگاه‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) در سال جاری خبر داد.

افزایش وام اشتغال مددجویان بهزیستی در سال ۹۸

سلامت نیوز: مدیرکل بهزیستی استان تهران از افزایش تسهیلات و وام قرض‌الحسنه در ارتباط با اشتغال مددجویان دستگاه‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، داریوش بیات‌نژاد در حاشیه بازدید از غرفه‌های خوداشتغالی مددجویان بهزیستی استان تهران در محل برگزاری جشن رمضان (نمایشگاه بین‌المللی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سال جاری و طی توافقی که سازمان بهزیستی با مسئولان نمایشگاه بین‌المللی داشت، قرار بر این شد که غرفه‌های محصولات مددجویان در این مجموعه برپا شود.

وی تصریح کرد: در همین زمینه، 9 غرفه تخصصی فعالیت‌های سازمان در محل نمایشگاه بین‌المللی پیش‌بینی شده است که در این غرفه‌ها خدماتی در حوزه‌های پیشگیری، اورژانس اجتماعی، مهدهای کودک، توانبخشی و مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور ارائه می‌شود.

بیات‌نژاد هدف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی استان تهران را معرفی عملکرد بهزیستی استان دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه معرفی خدمات به شهروندان است تا در صورت نیاز به این خدمات به سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال رونق تولید و با توجه به اینکه جامعه هدف سازمان بهزیستی را زنان سرپرست خانوار و معلولان تشکیل می‌دهند، در همین زمینه تمهیداتی برای حوزه اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه معلولیت، محدویت نیست، گفت: معلولان توانمندی‌های بسیاری دارند که سازمان بهزیستی با شناسایی آنها گام‌های موثری را برای حمایت از آنها بر می‌دارد و در حوزه اشتغال نیز با حرفه‌‌آموزی و فراهم کردن شغل برای آنها، تمهیداتی را هم برای فروش و بازاریابی محصولات آنها انجام می‌دهد.

بیات‌نژاد همچنین از شهروندان تهرانی خواست تا با حضور  در این نمایشگاه از محصولات مددجویان خریداری کنند تا آنها بتوانند با پشتوانه بالاتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین از افزایش سهم اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در سال 98   خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که هر ساله مددجویان دستگاه‌های حمایتی با آن روبه‌رو هستند عدم همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به مددجویان است و در این زمینه سخت‌گیری‌های را انجام می‌دهند که انتظار می‌رود تا مدیران بانکی همکاری بیشتر در ارائه تسهیلات داشته باشند.

بیات‌نژاد گفت: امسال میزان وام اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد  افزایش یافته است که این موضوع در بانک مرکزی به تصویب رسیده است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha