عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بابیان‌اینکه داروخانه‌ها از حالت تخصصی خود خارج شده و به ویترینی که وسایل تجملاتی در آن چیده شده، تبدیل شده‌اند از وزارت بهداشت خواست تا برای نظارت دقیق‌تر بر این بخش، کنترل روند فعالیت آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وزارت بهداشت نظارت بر فعالیت داروخانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بابیان‌اینکه داروخانه‌ها از حالت تخصصی خود خارج شده و به ویترینی که وسایل تجملاتی در آن چیده شده، تبدیل شده‌اند از وزارت بهداشت خواست تا برای نظارت دقیق‌تر بر این بخش، کنترل روند فعالیت آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد حسین قربانی  در مورد اظهارنظرهای متعددی که بعد از هشدار وزیر بهداشت به داروخانه‌ها مبنی بر اینکه تکلیف خود را مشخص کنید داروخانه هستید یا فروشگاه عرضه مواد آرایشی مطرح شد، گفت: امروز داروخانه‌ها از حالت تخصصی خود خارج شده و به ویترینی که وسایل تجملاتی در آن چیده شده، تبدیل شده‌اند و به همه چیز شبیه هستند به غیر از داروخانه و فقط از تابلوی آنها متوجه می‌شویم که به داروخانه مراجعه کرده‌ایم.

90 درصد محصولات آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته انتظار هم نمی‌رود که به یکباره همه داروخانه‌ها را خلع ید کنیم، ولی باید تعیین تکلیف شوند، چرا که در شرایط کنونی کمتر به نحوه عرضه مواد آرایشی نظارت می‌شود و 90 درصد این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند یا در داخل به صورت زیرزمینی تولید می‌شوند و غیراستاندارد هستند.

وی تصریح کرد: داروخانه‌ها نباید کالاهای آرایشی قاچاق را در فضایی که مورد اعتماد مردم است به فروش برسانند، چرا که نمی‌توان نسبت به کیفیت این مواد اطمینان حاصل کرد.

داروخانه‌ها به روش قدیمی اداره می‌شوند

قربانی یادآور شد: اغلب داروخانه‌ها به روش قدیمی اداره می‌شوند و این روش می‌طلبد که وزارت بهداشت و درمان نظارت بر آنها را به بخش خصوصی واگذار کرده و در جهت رفع معضلات این بخش با انجمن داروسازان نشستی داشته باشند.

وزارت بهداشت هیچ نقشی در نظارت بر عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: هم‌اکنون وزارت بهداشت هیچ نقشی در جهت کنترل و نظارت بر عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی ندارد و فقط در زمینه نظارت بر کیفیت داروها و نحوه پخش آنها فعالیت کرده که به طور قطع تداخلی را در این حوزه ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برون‌سپاری نظارت بر فعالیت داروخانه‌ها یکی از اقداماتی است که در جهت توسعه این بخش، حفظ سرمایه مردم و احترام به بخش خصوصی باید صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت باید نظارت بر داروخانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و استراتژی برای آنها بنویسد تا این اماکن را از فضای دُکان‌بازاری خارج کند، چرا که به طور قطع بخش خصوصی هم می‌تواند در جهت افزایش رقابت برای ارائه خدمات سالمتر و هم نظارت دقیق‌تر در این حوزه نقش موثری داشته باشد./

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha