رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: 11 میلیون نفر در کشور حاشیه نشین هستند که با درنظرگرفتن هشت میلیون نفر که در بافت های فرسوده و تاریخی زندگی می‌کنند، در مجموع 19 میلیون نفر از 60 میلیون نفر جمعیت شهری در مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده به سر می برند.

11 میلیون نفر در مناطق حاشیه ای زندگی می‌کنند

سلامت نیوز:رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: 11 میلیون نفر در کشور حاشیه نشین هستند که با درنظرگرفتن هشت میلیون نفر که در بافت های فرسوده و تاریخی زندگی می‌کنند، در مجموع 19 میلیون نفر از 60 میلیون نفر جمعیت شهری در مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده به سر می برند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،تقی رستم وندی در حاشیه برگزاری صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: افراد حاشیه نشین به فقر شهری، مشکلات کالبدی، مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی، پایین بودن بهداشت مبتلا هستند. بنابراین باید در این محلات با کمک و هم افزایی همه دستگاه‌ها اقدامات و مداخلات موثری شکل بگیرد.


وی تصریح کرد: امروز مقرر شد که یک کارگروه، مهاجرت معکوس را مدنظر قرار دهد و برنامه‌ای برای آن تدوین کند. همچنین در حوزه‌های امنیت اشتغال الگوهایی ارائه شد.


رستم وندی در تشریح الگویی در حوزه اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: ائتلافی بین هلال احمر، سازمان فنی حرفه ای، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت کشور ایجاد شده است که تلاش می کند در ۲۲ استان کشور مدل خاصی را که در حوزه کارآفرینی طراحی شده است، به اجرا دربیاورد.


وی اعلام کرد: به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سال ۹۸ سرآغاز یک تحول خوب در حوزه مداخلات این سکونتگاه ها غیررسمی باشد.
رئیس سازمان امور اجتماعی به برگزاری جلسه سکونتگاه های غیررسمی اشاره کرد و گفت: این دومین جلسه برگزاری سکونتگاه‌های غیررسمی است که محلات هدف، محلات بازآفرینی شهری هستند.


وی ادامه داد: در این نشست دستگاه‌های ذیربط در خصوص امور محوله در حوزه حاشیه‌نشینی شامل سلامت و ارائه خدمات و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی گزارش‌هایی را ارائه دادند.


رستم وندی گفت: طی این دو جلسه دستگاه های مختلف و دولتی نسبت به ماموریتی که در امدادرسانی، خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی داشتند، گزارش های مفصلی در حوزه های امنیت اشتغال، آموزش بهداشت و سلامت ارائه کردند. به نظر می‌رسد امروز یک هم افزایی و انسجام خوبی در حوزه برنامه ریزی در همه دستگاه ها ایجاد شده است و می‌توانیم بگوییم سال ۹۸ آغاز یک تحول عمده در حوزه اقدامات و مداخلات دستگاه‌های دولتی در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha