یک فعال صنفی پرستاری با اعتقاد به اینکه باید دید هدف از ایجاد تغییر معاونت پرستاری به مراقبت و خدمات جامع سلامت چیست؟، گفت: آیا با این تغییر گره‌ای از مشکلات نظام سلامت باز خواهد کرد؟

هدف از ایجاد تغییر معاونت پرستاری به مراقبت و خدمات جامع سلامت چیست؟

سلامت نیوز: یک فعال صنفی پرستاری با اعتقاد به اینکه باید دید هدف از ایجاد تغییر معاونت پرستاری به مراقبت و خدمات جامع سلامت چیست؟، گفت: آیا با این تغییر گره‌ای از مشکلات نظام سلامت باز خواهد کرد؟

به گزارش سلامت نیوز، حامد عنایتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه این تغییر در بهبود وضعیت سلامت جامعه چه تأثیری خواهد گذاشت؟، گفت: باید مشخص شود که از ایجاد چنین تغییری چه میخواهیم و به دنبال چه چیزی هستیم؟

وی ادامه داد: تعریف سلامت کاملاً مشخص است و براساس تعاریف موجود در رفرنس های سلامتی به معنای برخوارد بودن از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی بوده و تعریف مراقبت هم مشخص است.

این فعال صنفی پرستاری افزود: پرستار براساس ۳ سطح پیشگیری در امر مراقبت و درمان ورود کرده و بر تمرکز بر پیشگیری از ابتلاء به بیماری یا اختلال درمان زودهنگام و بازتوانی تاکید دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: این تغییر عنوان از جانب جامعه‌ی پرستاری پذیرفته نیست. هر چند بر عملکرد این معاونت انتقاداتی وارد است اما دلیلی منطقی نیست که وزارت بهداشت چنین تغییراتی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: بعید به نظر می‌رسد کسی در میان مسئولان باشد که اعتقاد به اهمیت کار پرستاران و فعالیت‌هایشان نداشته باشند از این‌رو چنین اقدامی منطقی و کارشناسی شده نیست و وزیر هداشت باید از اجرای این تغییرات جلوگیری کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha