سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 271447

متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ لاپاراسکوپی با اشاره به عوارض بلوغ زودرس در دختران، گفت: شیوع بلوغ زودرس در دختران 20 برابر پسران است.

شیوع بلوغ زودرس در دختران 20 برابر پسران است

سلامت نیوز: متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ لاپاراسکوپی با اشاره به عوارض بلوغ زودرس در دختران، گفت: شیوع بلوغ زودرس در دختران 20 برابر پسران است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر رکسانا کارگر  کوتاهی قد و اختلالات روحی و روانی را از عوارض بلوغ زودرس عنوان کرد و افزود: این افراد بیشتر در معرض هورمون های استروژن قرار می گیرند و همچنین قد پیش بینی شده آنان برای زمان بزرگسالی پایین تر از میزان مطلوب است.
وی اظهار داشت: هرچه کودکان چاق تر باشند، علائم بلوغ زودتر در آنان ظاهر می شود و به همین دلیل دختران چاق سن بلوغ زودتری نسبت به همسالان خود دارند.
کارگر با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب عامل مهمی برای چاقی دختران است و آنها را در معرض بلوغ زودرس قرار می دهد، گفت: عوامل محیطی از جمله تماس با نور و مکان زندگی، در سن بلوغ نقش مهمی دارند.
وی تاکید کرد که اگر فردی علائم بلوغ زودرس را مشاهده کرد، حتما به متخصص زنان مراجعه کند تا بررسی های لازم برای تشخیص عارضه انجام و سپس اقدامات درمانی صورت گیرد.


عضو درمانی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینکه بلوغ زودرس بصورت شروع تکامل بلوغی قبل از ٧ سالگی در دختران سفید پوست تعریف می شود، اظهار داشت: ترشح هورمون های مغزی یا هورمونی هایی وابسته به تخمدان ها و غده فوق کلیه در ابتلا به این عارضه نقش دارند.
کارگر، ژنتیک را مهمترین عامل سن بلوغ اعلام کرد و گفت: تغذیه در رسیدن به سن بلوغ نقش مهمی دارد. کودکانی که چاق تر هستند زودتر از حد میانگین به سن بلوغ می رسند.
متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ لاپاراسکوپی اظهار داشت: افرادی که زندگی شهری دارند یا در ارتفاعات پایین تر زندگی می کنند در مقایسه با افرادی که در مناطق روستایی یا ارتفاعات بالاتر زندگی می کنند، زودتر بالغ می شوند.
وی عامل دیگری که در سن بلوغ تاثیر دارد را تماس با نور اعلام کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد دخترانی که نابینا هستند، بلوغ زودتری دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha