پرونده آزار و اذیت یک دانش‌آموز پایه اول در استان گلستان حاشیه‌ساز شد. خانواده این دانش‌آموز، از معلم ٦٠ ساله مدرسه به اتهام آزار و اذیت دختر کوچک‌شان شکایت کرده‌اند.

معلم رامیانی برای آرامش مردم حبس شد!

سلامت نیوز:پرونده آزار و اذیت یک دانش‌آموز پایه اول در استان گلستان حاشیه‌ساز شد. خانواده این دانش‌آموز، از معلم ٦٠ ساله مدرسه به اتهام آزار و اذیت دختر کوچک‌شان شکایت کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ، این درحالی است که متهم موضوع تعرض و آزار و اذیت را بشدت انکار کرده و مدعی است که فقط این دانش‌آموز را از روی محبت بغل کرده است. آموزش‌وپرورش استان گلستان نیز درحالی‌که این معلم را جزو معتمدترین آموزگاران دانست، اعلام کرد که با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

روز چهارشنبه هفته گذشته بود که این پرونده در دادگستری استان گلستان گشوده شد. خانواده یکی از دانش‌آموزان پایه اول رامیانی به دادگستری مراجعه و از معلم دخترشان شکایت کردند.

 

والدین این دانش‌آموز مدعی بودند‌ معلم ٦٠ ساله‌‌ به دخترشان‌ تعرض کرده است. بلافاصله بعد از این شکایت، پلیس سراغ این معلم که چندین ‌سال است سابقه کار دارد، رفت و او را بازداشت کرد. معلم میانسال تحت بازجویی قرار گرفت و درباره این اتهام گفت: «اتهام آزار و اذیت و تعرض را اصلا قبول ندارم. من چندین ‌سال است که معلم هستم و دانش‌آموزان زیادی داشته‌ام. هیچ‌وقت رفتار ناشایستی با هیچ‌ کدام‌شان نداشته‌ام. در مورد این دانش‌آموز هم از روی محبت او را در آغوش گرفتم و هیچ نیت بدی نداشتم.»


با این حال، پلیس همچنان تحقیقات خود را روی این پرونده متمرکز کرده و درحال بررسی صحت و سقم ادعای شاکی و متهم است و تا آن زمان این معلم از تدریس منع شده و در بازداشت به سر می‌برد. این درحالی است که گوهری راد، مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان با رد موضوع تجاوز در این پرونده،  «اواخر هفته گذشته خانواده یکی از دانش‌آموزان پایه اول شکایتی را با ادعای آزار و اذیت دخترشان توسط معلم وی مطرح کرد.

به‌محض وصول شکایت این خانواده موضوع با حساسیت و دقت فراوان در دستور کار قرار گرفت. در نخستین گام، آموزش‌وپرورش، نسبت به معرفی فرد جایگزین به‌ جای معلم موردنظر اقدام کرد، بنابراین پرونده شکایت برای رسیدگی فوری، مستقیما به مراجع ذیصلاح ارسال شد. این معلم حدودا ۶۰ساله، بازنشسته آموزش‌وپرورش است که طبق بخشنامه ۷۱۰/۱۵مشغول به کار بود. او دو‌سال پیش بازنشسته شد و با درخواست آموزش‌وپرورش دوباره مشغول به کار شد.

در زمان فعالیت او در مدرسه، هیچ نکته منفی در پرونده‌اش نبود، بنابراین آن زمان منعی در فعالیت فرد وجود نداشت. او یکی از معتمدترین و بهترین معلم‌های آموزش‌وپرورش بود و در مدت فعالیتش هیچ اعتراض یا شکایتی وجود نداشت، درواقع به خاطر رفتار نامتعارف این معلم از او شکایت کرده‌اند. تمام این مسائل در حد اتهام بوده و هنوز چیزی ثابت نشده است. معلم هم این ادعا را بشدت رد می‌کند و می‌گوید در عالم معلم و شاگردی دانش‌آموز را بغل کرده و قصد سوئی نداشته است.»


مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گلستان با بیان این‌که این معلم نیروی بازنشسته ٦٠ ساله و باسابقه است، گفت: «این فرد تاکنون هیچ تخلفی در پرونده خود نداشته، با این حال ما از زمان مطرح‌شدن این موضوع وی را از کار معلق کردیم و با توجه به حساسیت‌های موجود، مراجع قضائی تصمیم به بازداشت وی گرفته‌اند، ما هم معلم دیگری را جایگزین کرده‌ایم.

پرونده شکایت هم برای رسیدگی فوری مستقیما به مراجع ذیصلاح ارسال‌شده است و پس از صدور رأی در این مراجع، تصمیم‌های لازم در راستای نظر این مراجع اخذ خواهد شد. همزمان به دلیل احترام به دغدغه اولیا، با استفاده از تمام ظرفیت قانونی، آموزش‌وپرورش خود را مقید به پیگیری جدی موضوع می‌داند و به دلیل حساسیت‌های اجتماعی، از مراجع ذیصلاح رسیدگی فوری شکایت مطرح‌شده را مطالبه کرد.»


وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در حال حاضر موضوع این معلم در فضای مجازی و برخی سایت‌ها بزرگ‌نمایی شده، درحالی‌که تجاوزی در کار نبوده و این دانش‌آموز و خانواده وی ادعای آزار و اذیت توسط معلم را دارند.

چند روز قبل، انتشار نادرست این خبر در فضای مجازی که با شیطنت‌هایی مبتنی بر مسائل مذهبی و قومیتی همراه بود، موجب تحریک افکار عمومی شهروندان عزیز رامیانی و اعتراض برخی افراد مقابل دادگستری این شهرستان شد که البته با همکاری مردم و مشاهده جدیت مسئولان دستگاه‌های مختلف در پیگیری موضوع، فضا آرام شد.

برخی ادعاها در فضای مجازی منتشرشده که درحال پیگیری است، به همین علت لازم به ذکر است ادعاهای برخی سایت‌ها می‌تواند زمینه پیگیری حقوقی برای خانواده یا معلم مورد شکایت را فراهم کند.

آموزش‌‌وپرورش شهرستان رامیان پس از رسیدگی شکایت و صدور رأی در مراجع ذیصلاح اقدام به اتخاذ تصمیم لازم در راستای صدور رأی خواهد کرد. مجددا به همه هموطنان عزیز اطمینان داده می‌شود موضوع از طریق مراجع قانونی درحال پیگیری است، بنابراین انتظار می‌رود تا حصول نتیجه و اعلام رسمی، همشهریان عزیز به شایعات توجه نکنند و منتظر اعلام رسمی نتیجه رسیدگی به این پرونده باشند.»


دادگستری استان گلستان نیز درحال حاضر با جدیت درحال پیگیری این موضوع است و تا روشن‌شدن زوایای پنهان این پرونده تحقیقات خود را ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha